A kiskereskedelmi üzletek száma 2013 óta csökken, ugyanakkor a forgalom évről évre nő – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a kiskereskedelem 2016-os teljesítményéről szóló jelentéséből. Az ágazat jó évet tudhat maga mögött, hiszen az előzetes, kiigazítatlan adatok szerint tavaly az üzletek forgalma folyó áron 4,3, ezen belül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzleteké 4, a nem élelmiszerüzleteké 7,7 százalékkal emelkedett, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben – a tovább mérséklődő árak mellett – 2,6 százalékkal csökkent. A forgalom volumene összességében 4,8 százalékkal bővült tavaly: ezen belül az élelmiszerboltoké 3, a nem élelmiszer jellegűeké 7, míg a benzinkutaké 5,1 százalékkal nőtt.
A tavalyi év végén közel 129 ezer üzlet működött Magyarországon, ami csaknem 15 ezerrel kevesebb, mint 2010 végén volt. A kiadvány szerint elsősorban a nem élelmiszerterméket árusító üzletek száma esett vissza, az élelmiszerboltoké és az üzemanyagtöltő állomásoké kisebb mértékben csökkent. Az üzletek száma 2010 és 2012 között emelkedett, majd 2013-tól folyamatosan csökken, amiben a KSH szerint a nemzeti dohányboltok létrehozása, az online pénztárgéprendszer kialakítása, valamint a 2015 márciusában bevezetett és csaknem egy évig érvényben lévő vasárnapi boltzár játszhatott szerepet.
A forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 2013 óta évről évre emelkedik. A KSH kiemeli, hogy ebben döntő szerepe volt az online pénztárgépek bevezetésének. A növekedés üteme tavaly 4,8 százalékos volt az előző évhez képest, míg 2010-hez viszonyítva a forgalom volumene kiigazítás nélkül 16, naptárhatástól megtisztítva pedig 17 százalékkal emelkedett. A magyar kiskereskedelmi forgalom növekedése az elmúlt négy évben rendre meghaladta az uniós átlagot, ám a V4-es országok közül 2015-ben és 2016-ban Csehország (5,2 százalék) és Lengyelország (6 ) nagyobb növekedést ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.