Több mint tízezer új autót helyeztek forgalomba idén októberben, ami 30 százalékos növekedés a bázishoz képest. Az év első tíz hónapjában 93 ezernél is több új autót értékesítettek – derül ki a DataHouse adataiból. Eszerint megalapozott volt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) éves várakozással kapcsolatos szeptemberi korrekciója. Az MGE év elején megfogalmazott prognózisában még 102 ezer új
autó eladásával számolt, amit nemrég 112 ezerre módosított. „Az októberi és az összesített forgalomba helyezési eredmények azt mutatják, hogy a piac immár trendszerűen meghaladja várakozásainkat” – fogalmazott a most nyilvánosságra hozott adatok alapján az MGE.
Októberben is a Suzuki vezette a piacot, a márkából több mint 1500-at értékesítettek, ami 12 százalékos növekedés a bázishoz képest. A lista második helyén 1161 értékesítéssel a Ford állt, a harmadikon pedig a Volkswagen végzett, amelyből 944-et értékesítettek. Mögötte szorosan az Opel áll a negyedik helyen. Az első tízhavi adatok alapján is – 10 306 autó eladásával – a Suzuki végzett az első helyen, a második a Ford, a harmadik az Opel lett. Előbbiből több mint kilencezret, utóbbiból pedig több mint nyolcezret értékesítettek az első tíz hónapban.
Továbbra is a városi terepjárók (SUV) a legnépszerűbbek: idén az első tíz hónapban az összes értékesítés több mint 33 százalékát tették ki ezek a típusú autók, míg egy évvel korábban még csak 28,8 százalékot. Az elmúlt év októberéig – arányaiban – még az alsó- középkategóriás autókból fogyott a legtöbb, az összes értékesítés 30 százalékát ezek tették ki, idén – a növekvő piacon – csaknem 28 százalékot képviseltek.
Az is egy jó trend az idén, hogy az exportált autók aránya nem változik: októberben a már említett
10 366 új autót helyezték forgalomba, ezekből mintegy ezret exportáltak, ami után 9135 új személyautó gyarapította a magyarországi járműparkot, azaz a további szolgáltatások – szerviz, javítás – igénybevételére több autó marad az országban. Az MGE tagvállalatai támogatásával tovább folytatja a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányát, és ez a folyamat mára már látható módon megjelent a legális szervizek látogatottságában és forgalmuk emelkedésében – emelte ki a szervezet.
A magánvásárlók visszatérése is folytatódik, immáron eléri a 40 százalékot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része – különösen az egy-három
autós céges vásárlások – magánvásárlásnak tekinthetők – tette hozzá az MGE.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.