Bár értékben 4, mennyiségben pedig 7 százalékkal csökkent a vegyi árukat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok bolti forgalma, tavaly novemberben és decemberben így is 3 milliárd forintért, kétmillió darabot adtak el belőlük a kiskereskedelmi egységek – közölte a Világgazdasággal a Nielsen. A piackutató szerint a megajándékozottak tíz csomag közül nyolcban találhattak tusfürdőt, hatban pedig dezodort. A két termékre együtt 56 százalék jutott az ajándékcsomagok összes költéséből, a képzeletbeli dobogó harmadik foka a testápoló krémeké 10 százalékos részesedéssel.
A felmérés szerint a vizsgált időszakban a korábbi 40 helyett a teljes forgalom 35 százalékát teszik ki az 1000-1500 forintos csomagok, a 2000 forintosak és drágábbak részaránya közben 38-ról 44 százalékra kúszott fel. Erősen koncentrált a forgalom: a tavalyi év végén a hipermarketek 51 százalékos piaci részesedést értek el, míg a drogériák 41 százalékosat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.