Az idei, várhatóan 90 millió euró után 2020-ban már több mint 110 millió eurós bevétellel, illetve 7,5 százalék feletti EBITDA-marzzsal számolnak a Masterplastnál – hangzott el a társaság csütörtöki, befektetői sajtótájékoztatóján. A fejlődést a 2016-ban meghirdetett stratégia frissítésével kívánja elérni a társaság, az a cél, hogy 2020-ra a régió meghatározó gyártó és forgalmazó szereplőjévé váljanak a szigetelési megoldások piacán. „A nagy beruházások lehetőséget teremtenek arra, hogy új szintre emeljük a Masterplast működését és piaci jelenlétét. Az eddig meghozott intézkedéseink, illetve a közeljövőben tervezett változtatások eredményeként sokkal versenyképesebbek leszünk mind a gyártásban, mind az értékesítésben, és új piacokra is be tudunk majd lépni” – mondta Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke. A csoport eredményeit pozitívan befolyásolja a meghatározó piacain tapasztalható építőipari konjunktúra. „Magyarországon, Romániában, Lengyelországban és Szlovákiában is felfutást tapasztalunk az építőiparban, és ez az előrejelzések szerint a következő években is kitart. Jó hír, hogy a balkáni piacokon a konszolidáció jelei mutatkoznak, illetve Szerbia európai uniós csatlakozásának előkészítésével ott is javuló feltételekre lehet számítani. Az építőipari termékeket kínáló gyártók között viszont egyre élesebb a verseny, ráadásul a munkaerőpiaci kihívások is éreztetik hatásukat” – vázolta a következő évek meghatározó tendenciáit Piry László, a társaság vezérigazgatója. Piry László arról is beszélt, hogy szigetelőanyagaikat az építőipar a projektek zárószakaszában használja; ezzel magyarázható, hogy a tavaly megindult hazai konjunktúra pozitív hatásait idén realizálta a vállalat. 2017 várhatóan 90 millió eurós árbevétele 5 millió eurós EBITDA-nyereséggel párosul, aminek köszönhetően a cég 2008 óta a legjobb évét zárhatja. Jövőre 93,2 millió eurós forgalmat vár a vállalat, 6,1 millió eurós EBITDA-val. Az idei évhez képest mérsékelt forgalomnövekedési terv oka, hogy a romániai leányukra struktúraváltás vár: amíg az lezajlik, ott csökkenő árbevétellel kalkulálnak. A lengyel piacon a magyarhoz hasonló mértékben, 25 százalékkal nőtt 2017 harmadik negyedében az értékesítés 2016 azonos időszakához képest. A korábban bejelentett közkézhányad-növelés módjáról 2018-ban dönt a vállalat: ez megtörténhet sajátrészvény-eladásokkal, illetve új tőke bevonásával is. A bejelentések után délelőtt 2 százalékot emelkedett a Masterplast árfolyama, igaz, a forgalom kicsi volt, később pedig esni kezdett a kurzus.
Tibor Dávid
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.