BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Swietelsky építheti a tram-train pályáját

A celldömölki Swietelsky Vasúttechnika Kft. nyerte meg a Szeged és Hódmezővásárhely között létesítendő tram-train (villamos vasút) vonal nagyvasúti vonalszakasz tervezési és építési pályázatát nettó 25,6 milliárd forintért. E költség 2,7 milliárd forinttal nagyobb az eredetileg becsült 22,9 milliárd forintnál – derül ki az eljárás eredményéről közzétett tájékoztatóból –, bár tartalmazza a 2 százalékos tartalékkeretet. A Swietelskyé mellett még három pályázat érkezett a NIF Zrt.-hez. Az elsőt a DS konzorcium adta be – a társulást a lábatlani Dömper Kft. és a győri Subterra-Raab Kft. hozta létre –, a másodikat a győri Vasútépítők Kft., a harmadikat a Stram-Train konzorcium, amelyet a budapesti Strabag Vasútépítő Kft. és a szintén budapesti Belfry PE Kft. alkotott. A nyertes pályázónak a két város közötti 21,3 kilométeres pálya megépítésén túl részlegesen korszerűsítenie kell az érintett állomások vágányhálózatát, továbbá az infrastruktúra egészét érintő számos fejlesztést, berendezéscserét kell végrehajtania. A Szegeden és Hódmezővásárhelyen belüli vasúti munkákra a NIF már a nyáron adott egy összesen 8,97 milliárd forintos megbízást a Strabag Vasútépítő Zrt. és a Belfry PE Kft. konzorciumának, a MÁV-Start Zrt. pedig a tavasszal megrendelte a tendernyertes Stadler Rail Valencia S. A. U.-tól 66 millió euróért a szerelvényeket. Utóbbi nyolc, opcionálisan további négy dízelvillamos tram-traint szállíthat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.