BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapest–Belgrád: a kínai hitel a legjobb

Hasonló európai támogatás híján a kínai források a legkedvezőbbek a Budapest–Belgrád vasútvonal megépítéséhez, de ennek költsége csak a közbeszerzés után mérhető fel pontosan Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint. A tárcavezető ismertette, hogy dolláralapon, 2,5 százalékos kamatra 18 éves futamidővel infrastruktúra-beruházásra nincs olyan hitel, amely versenyképes lenne a kínaival. Szijjártó Péter az ajánlatok beérkezéséig nem kívánta az építési költségek becsléseit kommentálni, de hangsúlyozta, hogy a beruházók versenye leszoríthatja az árakat, ezért az ország érdeke, hogy minél többen versenyezzenek. A megvalósíthatósági tanulmányt a titokgazda MÁV titkosította. A miniszter szerint érthető, ha a MÁV ezt a dokumentumot nem kívánja megosztani a versenytársakkal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.