BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akár egy pedállal is vezethető

Formailag újragondolták, technikai-lag pedig tökéletesítették a világ legnagyobb számban eladott villanyautójának második generációját.

A Nissan Leaf 2010-ben bemutatott első nemzedékéből 283 ezer darabot értékesítettek, ezzel pedig a világ első számú villanyautójává vált a japán típus. Formai értelemben számos változáson esett át a Leaf. A korábbi modell nagyon is futurisztikusnak hatott, amikor bemutatták, az új jóval konszolidáltabb, igazából egy sima kompakt is lehetne. A Nissannál nem engedtek az aerodinamikai hatékonyságból, a 0,28-as Cw-érték kedvezőnek számít a mezőnyben. A belső dizájn is jóval emészthetőbb lett, a helykínálat pedig megfelel annak, amit egy mai alsó középkategóriás modelltől elvárunk. Az elődhöz viszonyított 5 centis hossznövekedés miatt nem lehet panaszunk a lábtérre, az akkumulátor azonban kitüremkedik a hátsó ülések alól, ezért középen inkább csak gyermekeknek lehet ideális az üléspozíció. Meglepő, hogy csak a vezető kap automata funkciós elektromos ablakot, és hogy mélységében nem állítható a kormány.

A csomagtartó tágas, teljesen jól használható, a kalaptartóig mért 435 literes érték jelzi, hogy az új Leaf is túlmutat a városi villanyautó szerepkörén. A Leaf nem a Renault–Nissan-szövetség széles körben használt moduláris platformjára épül, a padlólemez az elődből érkezik néhány módosítással. Az akkumulátor befoglaló méretei nem változtak, ellenben az energiasűrűség tekintetében látványos szintugrás történt.

Az előd 24, majd 30 kilowattórás akkumulátorával szemben immár 40 kilowattóra a kapacitás, amit két területen is kamatoztat a Nissan. Egyrészt 109 helyett 150 lóerő a csúcsteljesítmény, ami nagyon is dinamikussá teszi az autót. Nyomatékrugalmassága a jámbor külsőhöz képest szinte meghökkentő, pillanatok alatt ugrik 80-ról 130 kilométer per órás sebességre. A nagyobb telepcsomag másik előnye természetesen az, hogy a hatótávot növelték. A korábbi NEDC-ciklussal szemben a valóságos használatot tükröző WLTP mérési szabvány szerint városban 415, míg vegyes üzemben 275 kilométer tehető meg két töltés között.

A Nissan most is a CHAdeMO csatlakozási szabványra voksolt, a töltési idő riasztási állapotról 80 százalékra 40-60 perc lehet az 50 kilowattos gyorstöltővel, míg a 6,6 kilowattos fali töltővel 7,5 óra szükséges a telepek feltöltéséhez. A nehéz akkucsomag és a keskeny, kis gördülési ellenállású eco abroncsok miatt nem lesz a szerpentinek királya a Leaf, cserébe finoman rugózik. A modellváltás ugyanakkor hozott egy fontos újítást. Megjelent az ePedal funkció, amely gombnyomással aktiválható. Ez annyit tesz, hogy ha lelépünk a menetpedálról, az autó intenzíven lassít, tehát hacsak nem kell nagyobbat fékezni, az autó egy pedállal is vezethető. A másik újdonság a ProPilot rendszer bevezetése. Az önvezető rendszer tartja a követési távolságot és a sávot. Olyan kiforrottan működik, amit korábban csak drága luxus­autók esetében tapasztalhattunk. Az új Leaf hazai listaára 9,99 millió forinttól indul, az állami támogatással 8,45 millió a vételár. Az e-Golf 11,5 és a Focus Electric 13 millió forintos árcéduláját figyelembe véve több mint vonzó a márka ajánlata. A márciusi piacra dobással azonban még nem lőtte el az összes puskaporát a Nissan. Az év végén érkezik egy új, nagyobb akkukapacitású kivitel, amelynél a megnövelt kilowattórákat nemcsak a hatótáv, hanem a teljesítmény növelésére fordítják majd. A hírek 6 másodperc alatti százas sprintidőről szólnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.