Akár egy pedállal is vezethető
A Nissan Leaf 2010-ben bemutatott első nemzedékéből 283 ezer darabot értékesítettek, ezzel pedig a világ első számú villanyautójává vált a japán típus. Formai értelemben számos változáson esett át a Leaf. A korábbi modell nagyon is futurisztikusnak hatott, amikor bemutatták, az új jóval konszolidáltabb, igazából egy sima kompakt is lehetne. A Nissannál nem engedtek az aerodinamikai hatékonyságból, a 0,28-as Cw-érték kedvezőnek számít a mezőnyben. A belső dizájn is jóval emészthetőbb lett, a helykínálat pedig megfelel annak, amit egy mai alsó középkategóriás modelltől elvárunk. Az elődhöz viszonyított 5 centis hossznövekedés miatt nem lehet panaszunk a lábtérre, az akkumulátor azonban kitüremkedik a hátsó ülések alól, ezért középen inkább csak gyermekeknek lehet ideális az üléspozíció. Meglepő, hogy csak a vezető kap automata funkciós elektromos ablakot, és hogy mélységében nem állítható a kormány.
A csomagtartó tágas, teljesen jól használható, a kalaptartóig mért 435 literes érték jelzi, hogy az új Leaf is túlmutat a városi villanyautó szerepkörén. A Leaf nem a Renault–Nissan-szövetség széles körben használt moduláris platformjára épül, a padlólemez az elődből érkezik néhány módosítással. Az akkumulátor befoglaló méretei nem változtak, ellenben az energiasűrűség tekintetében látványos szintugrás történt.
Az előd 24, majd 30 kilowattórás akkumulátorával szemben immár 40 kilowattóra a kapacitás, amit két területen is kamatoztat a Nissan. Egyrészt 109 helyett 150 lóerő a csúcsteljesítmény, ami nagyon is dinamikussá teszi az autót. Nyomatékrugalmassága a jámbor külsőhöz képest szinte meghökkentő, pillanatok alatt ugrik 80-ról 130 kilométer per órás sebességre. A nagyobb telepcsomag másik előnye természetesen az, hogy a hatótávot növelték. A korábbi NEDC-ciklussal szemben a valóságos használatot tükröző WLTP mérési szabvány szerint városban 415, míg vegyes üzemben 275 kilométer tehető meg két töltés között.
A Nissan most is a CHAdeMO csatlakozási szabványra voksolt, a töltési idő riasztási állapotról 80 százalékra 40-60 perc lehet az 50 kilowattos gyorstöltővel, míg a 6,6 kilowattos fali töltővel 7,5 óra szükséges a telepek feltöltéséhez. A nehéz akkucsomag és a keskeny, kis gördülési ellenállású eco abroncsok miatt nem lesz a szerpentinek királya a Leaf, cserébe finoman rugózik. A modellváltás ugyanakkor hozott egy fontos újítást. Megjelent az ePedal funkció, amely gombnyomással aktiválható. Ez annyit tesz, hogy ha lelépünk a menetpedálról, az autó intenzíven lassít, tehát hacsak nem kell nagyobbat fékezni, az autó egy pedállal is vezethető. A másik újdonság a ProPilot rendszer bevezetése. Az önvezető rendszer tartja a követési távolságot és a sávot. Olyan kiforrottan működik, amit korábban csak drága luxusautók esetében tapasztalhattunk. Az új Leaf hazai listaára 9,99 millió forinttól indul, az állami támogatással 8,45 millió a vételár. Az e-Golf 11,5 és a Focus Electric 13 millió forintos árcéduláját figyelembe véve több mint vonzó a márka ajánlata. A márciusi piacra dobással azonban még nem lőtte el az összes puskaporát a Nissan. Az év végén érkezik egy új, nagyobb akkukapacitású kivitel, amelynél a megnövelt kilowattórákat nemcsak a hatótáv, hanem a teljesítmény növelésére fordítják majd. A hírek 6 másodperc alatti százas sprintidőről szólnak.


