BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az új horvát szuperkocsi 1915 lóerős

Még 2011-ben mutatkozott be a Rimac Concept One, amely 1088 lóerős teljesítménnyel kezdett, és különlegessége volt, hogy minden alkatrészt házon belül készítettek. A versenyautónak szánt továbbfejlesztett modellt Concept S néven 2016-ban mutatták be, ez már 1384 lóerőt tudott. Teljesen új fejlesztés a C_Two nevű alkotás, amelynek az utcai változata rögtön 1915 lóerős és 2300 newtonméter teljesítménnyel kezd. Ezzel a hatalmas teljesítménnyel 1,85 másodperc alatt éri el az autó az óránkénti 96 kilométeres sebességet, a 160 kilométer/órára 4,8, 300 kilométer/órára pedig mindössze 11,8 másodperc alatt gyorsul a C_Two. A csúcssebesség óránként 412 kilométer a negyedmérföldes távot 9,1 másodperc alatt tudja le.

A saját fejlesztésű akkumulátor 120 kilowattóra kapacitású, és különösen gyors az energiafelvétele és leadása is. Tölteni 250 kilowatt teljesítménnyel lehet, és padlógázon két kört tud megtenni a Nürburgringen úgy, hogy nem áll fenn a túlmelegedés veszélye. Aki nem használja ki a teljesítményt, az NEDC ciklus szerint akár 650 kilométerre is el tud jutni egy feltöltéssel. Új fejlesztésű a karbon utascella, amelyhez elöl-hátul alumínium energiaelnyelő elemek csatlakoznak, a külső elemek is karbonból készülnek. Minden egyes keréknek van egy-egy villanymotorja, a második generációs R-AWTV, azaz Rimac All-Wheel Torque Vectoring virtuális összkerékhajtás szabadon konfigurálható, a teljes összezárástól kezdve a puszta hátsókerék-hajtásig.

A 150 kilowatt teljesítményű regeneratív fékezés mellett 390 milliméter átmérőjű Brembo karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik a megfelelő lassulásról, a Pirelli kifejezetten a Rimac C_Two-hoz készített abroncsokat. De nemcsak hús-vér autóvezető irányíthatja a gépet, egészen pontosan az előkészítés megvan a 4-es szintű önvezető technológiához. Nyolc kamera, egy lézeres letapogató, hat radar és tucatnyi ultrahangos érzékelő rejtőzik a karosszériában, de még nincs aktiválva a teljesen önvezető funkció – egyelőre fejlett vezetéstámogató rendszerekhez használják ezeket, ami azt jelenti, hogy torlódás esetén (kis sebesség) tud magától haladni a gép. A Driving Coach funkció versenypályákon segít az ideális ív és az optimális fékpont megtalálásában, egyébként pedig aktív aerodinamika segít a megfelelő tapadás elérésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.