A hazai vállalkozásoknak csak a 10 százaléka tartja fontosnak a digitalizációt a Bell Research tavalyi felmérése szerint, pedig e technológiák integrációja lehetne a hatékonyság és a versenyképesség kulcsa a kkv-k számára. Gyakran azért maradnak el az ilyen jellegű, még a rövid távon megtérülő, alacsony költséggel járó befektetések is, mert hiányzik a megfelelő háttértudás.
„Kutatásaink szerint a vállalkozásoknak az egyik legnagyobb kihívás az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése. Mégsem érdeklődnek intenzíven a korszerű információs és kommunikációs eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak bevonni ezeket a napi szintű ügymenetbe. Emiatt sokuk jóval az európai átlag alatt van a digitális technológiák használata terén” – mondta Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója.
A Vodafone Magyarország korábbi kutatása szerint a megkérdezett kkv-knak csak 26 százaléka tartotta fontosnak az új technológiák iránti nyitottságot, holott a költségek optimalizálása 63,3 százalékukat mindennapos kihívás elé állítja. Ráadásul a válaszadók mintegy harmadának semmilyen elektronikus jelenléte nincs, azaz nem rendelkezik sem weboldallal, sem közösségimédia-felülettel.
„A digitalizáció olyan lehetőség a hazai vállalatok kezében is, amelyet értékteremtésre használhatnak, de a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. Első lépésként digitális érettségüket és egyéb hiányosságaikat tanácsos felmérniük, hogy mihamarabb meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat” – mondta Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.