BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Értékadó modellnek számít az E osztály a luxusautók mezőnyében

Klasszikus elődeinek hangulatát idézi a 21. századi igényeket kielégítő luxuskupé.

A Mercedes-Benz E osztály Coupé formáját a rövid túlnyúlásai a feláras AMG sportcsomaggal együtt az elegánsból a sportos irányba viszik el, amit jól kompenzál a fekete fényezés, egyúttal segít is elrejteni a világ szeme elől a luxusautót. A német prémiumhármas legattraktívabb belső terét a Mercedes-Benznél kell keresni, erre a tesztautó konfigurációja csak ráerősít.

Jó arányban vegyítették a retrós és a futurisztikus stílust, fantáziadús az elrendezés, szépek a turbinára emlékeztető levegőbeömlők. A 70-es, 80-as éveket idézi a kék műszerfal az elegáns vajszínű bőrbelsővel és kormánnyal. A cég minden csillogóra lakkozott fabetétjénél ízlésesebbek a „nyílt pórusú szilfa díszítőelemek”, a különböző helyeken következetesen alkalmazott fémfelületekkel összhangban arra a szintre emelik az igényességet, amit egy Mercedes-Benztől elvárunk.

Meglepő, hogy a belső tükör műanyag házát a vaskos kerettel együtt megtartották, amikor már olcsóbb Volvókba és Volkswagenekbe is keret nélküli darabok jutnak. A két beépített olvasólámpa lehet a magyarázat, melyeket nem akartak feláldozni egy kis extra fényűzésért cserébe. Elég körülnézni egy kicsit, úgyis találunk valamit, ami eltereli a figyelmünket. A műszerek kijelzője háromféle elrendezést jeleníthet meg, akár itt is nézhetjük a navigáció képét, miközben a központi kijelzőn a hifi információit olvassuk. A váltókonzolon hiába is keresnénk mást, mint a szoborszépségű kontrollert, a váltó kapcsolója a régmúlt és az utóbbi időszak hagyományai szerint a kormányoszlopon van. Ennek persze ára van, a Mercedesek sokfunkciós indexkarjával kell ablakot törölni, sőt a tempomatot is külön kell kapcsolni – szívesebben látnánk az érintős felülettel kiegészített kormánykeréken. A megüresedett helyre egy nagy méretű fedeles rekesz került egy kisebb tárgyaknak való, bélelt zsebbel és indukciós telefontöltési lehetőséggel.

A csomagtartó méretén bukik le az E osztály Coupé koncepciója – hogy reprezentálásra való –, a golftáskán vagy a teniszfelszerelésen kívül nem sok minden fér át az egyébként öblös raktér nyílásán. Különben nem jellemző a szűkösség az autóra, elöl-hátul hívogatók az ülések, mind a négy helyen kényelmesen el lehet helyezkedni. Érdemes arra is felkészülni, hogy a hosszú ajtó és a széles küszöb miatt szűkebb parkolóhelyeken nehézkes a beszállás. Legalább a biztonsági övért nem kell nyújtózkodni, azt egy kis kar előretolja, így nem hiányzik a B oszlop sem. Ez a megoldás elegáns és praktikus, ráadásul biztonságos is, hiszen segíti a szellőztetést és javítja a kilátást.

A régi-új trend jó hatással van a vezetési élményre is, melyet a luxusautósan precíz és kifinomult kezelhetőségen túl a masszív felépítést sugalló súlyosságérzettel fűszereztek. Jobban áll neki az elegáns suhanás, mint a sportolás, még akkor is, ha orrában éppen a legerősebb, 333 lóerős, 3,0 literes V6-os biturbó benzinmotor morog csendesen, vagy szólal meg pörgetésre a maga felsőbbrendű módján. Lehet, hogy impresszív a gyorsulás, érzékeny a gázpedál, természetesen közvetlen a kormány áttételezése, észrevétlenül kapcsol a kilencfokozatú váltó és erősek a fékek, tudásának mégis csak egy kis százalékát használhatjuk ki.

Összegzés

Nem csak a konkurencia hiánya teszi exkluzív autóvá a Mercedes-Benz közepes méretű kupéját. A csúcsbenzinessel felszerelt stílusos E osztály vonzó külsőt és marasztaló belsőt, elismerésre méltó technikát és rendkívül hosszú extralistát kínál. Nem is autót, hanem státuszszimbólumot kapunk

a pénzünkért. | VG

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.