BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétszínű külső és luxusautókat megszégyenítő belső tartalom

Meg kell kapaszkodnia annak, aki elkezdi alaposabban tanulmányozni az extralistát, mert ott olyanokat olvashat, mint a kétszínű fényezés 923 ezer forintért vagy kétszínű nappabőr belső 1,44 millióért. A vezetőülés alatt lévő, a hátul utazókat kiszolgáló konnektorért is 290 ezer forintot kérnek, ennek választása egyébként négy-hat héttel növeli a szállítási határidőt. A tesztautóba több választható extra közül állófűtés került 818 ezer forintért. Ehhez képest olcsó a hátsó tengely zárható differenciálműve 368 ezerért, és az legalább hasznos is. A tesztautó ára minden extrát beleszámolva meghaladja a 29 millió forintot.

A Volkswagen haszonjárművének hetven évvel ezelőtti megszületését ünneplik a Bulli 70 nevű limitált szériával, amely mintegy 2,6 millió forinttal kerül többe az alapnak számító Trendline felszereltségnél. Több extrát és néhány extra Bulli feliratot kap az ember, ezek közül a vezető legtöbbet a hátsó szélvédőre belülről olvashatóan felragasztott 70 Years felirattal találkozik majd.

A második sor üléseinél elhelyezett integrált gyermekülések praktikusak, a sínen tologatható asztalkával pedig akár tárgyalónak is lehet használni a buszt. Meglepően csendes a belső, a 204 lóerős, kétturbós TDI is finoman dolgozik, alacsony fordulatról is jól húz, így a hétfokozatú duplakuplungos váltónak sem kell sokat dolgoznia. A 100 kilométerenkénti 10,3 literes átlagos tesztfogyasztás elfogadható egy ekkora testű járműtől, azonban nehéz vele mozgásba lendülni. Nem sík helyen parkoláskor hiába adja a vezető a gázt, az autó csak nem akar megindulni az emelkedőn, majd hirtelen megugrik, idegesítő ez a tulajdonsága, amikor 20-30 centit kellene odébb gurulni. Az adaptív lengéscsillapítás felesleges, hiszen a magas felépítés és a nagy tömeg miatt a rugózás feszes, és comfort módba kapcsolt lengéscsillapítókkal sem lesz lágyan ringatózó hajó a Multivanból. Cserébe nagyon jól fekszik az úton, bár ebben a 18 colos felnikre szerelt 255/45-ös abroncsoknak is szerepük van. Előbb fogy el a magasan ülő vezető bátorsága, mint hogy a menetstabilizálónak közbe kellene avatkoznia.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.