A világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev nyeresége 1,46 milliárd dollárról 1,44 milliárd dollárra esett vissza éves alapon az első negyedévben. Ez részvényenként 73 centes eredmény a tavalyi 74 cent után. A működési eredmény 10 százalékkal 3,94 milliárd dollárra, a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény, azaz az EBITDA pedig 7 százalékkal
5 milliárd dollárra nőtt. Árbevételsoron 5 százalékos pluszt jelent a 13,07 milliárd dolláros adat.
Elsősorban Kínában, Európában és Mexikóban nőtt a kereslet a cég termékei iránt. Az első három hónap felülmúlta a cég várakozásait, és az év hátralévő részében az eddiginél is lendületesebb bővülésre számítanak. „A június–júliusi labdarúgó-világbajnokság szponzoraként a második legnagyobb piacukon, Brazíliában várnak látványos piacbővülést” – mondta Felipe Dutra, a cég pénzügyi vezetője. A foci-vb a globális fogyasztás növekedését is támogatja majd.
Észak-Amerikában a magasabb árak miatt 4,1 százalékkal estek vissza az értékesítések. A fogyasztók a drágább lager söröket vásárolták inkább, ez nem tudta ellensúlyozni a Bud Light piacvesztését. Az alumínium drágulása és a szállítási költségek emelkedése is növelte a költségeket.
A cég árfolyama 0,8 százalékos emelkedéssel reagált a gyorsjelentésre. Idén 10,5 százalékkal esett már a kurzus. Az elemzők optimisták a céggel kapcsolatban. A Thomson Reuters elemzői átlaga 107,2 euró, ami 29 százalékos árfolyam-emelkedést vetít előre, az átlagos ajánlás vétel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.