Amíg a legtöbb gyártó vért izzad, hogy a hagyományos típusokhoz hasonlító villanyautót készítsen, a BMW inkább azoknak készítette el az i3-ast, akik megengedhetik maguknak az elektromos autót, és van másik kocsi is a garázsukban. Most már nem kell csak a karbonkarosszériával, a láthatóan újrahasznosított műanyagból készített belsővel megelégedniük, hiszen piacra lépett a sportosabb hangvételű i3s. Nem a látható változások indokolják a BMW elektromos autójának nevében megjelenő s betűt, hanem a műszaki tartalom.
A villanymotor változatlan 102 lóerős tartós teljesítmény mellett már 184 lóerős csúcsteljesítményre képes. Nem az alapváltozathoz viszonyított 14 lóerős többlet a lényeg, hanem a tény, hogy a menetstabilizáló rendszert itt már közvetlenül a motorvezérlőbe integrálták. Ez pár szemvillanásnyival gyorsabb információáramlást eredményez, ami cserébe finomabb beavatkozást tesz lehetővé. Erre szükség is van, mert a 155 milliméter széles futófelületű abroncsokkal nem csak télies útviszonyok között érkezünk el gyorsan a tapadás határára. A beavatkozás a megszokottnál gyorsabb kerregéssel jelentkezik.
Az alumínium alvázra felépített karbonkarosszériának köszönhetően egész alacsony a saját tömeg, ami a segítségünkre van a tempós kanyarvételnél. A villanymotor elképesztő tempóval lódítja meg az autót, könnyű meglepetést szerezni a többi közlekedőnek. Nagyban megkönnyíti a használatot a távolságtartó tempomat, amely megállásig vezérel. Arra azonban vigyázni kell, hogy hiába gyorsul és fordul jól az autó, a korábban említett keskeny abroncsok miatt a féktávot előrelátóan kell megválasztani.
Érthetetlen azonban, hogy a kezdettől fogva elektromos autónak tervezett jármű csomagterében miért nem alakítottak ki rekeszt a töltőkábeleknek, zacskóban kell tárolni őket, és az oldalfalhoz kell szíjazni (a tesztautóhoz otthoni és villámtöltéshez szükséges kábel is járt). Az utastér kétszer két személyes kialakítású, könnyű a hozzáférés a második sorhoz, de felnőtt itt csak akkor fér el kényelmesen, ha az anyósülést előrehúzzák. Télen előny az elektromos fűtés, hiszen gyorsan eltünteti a párát vagy a jeget az ablakokról, de ezért jelentős hatótávot kell feláldoznunk. A havas-vizes cipő és kabát okozta párásodás miatt állandóan alapszinten járatott szellőzéssel, ülésfűtéssel télies körülmények között 140-150 kilométer körül alakul a tényleges hatótávolság, ez messze elmarad a gyári WLTP, azaz valós forgalomban mért 235-245 kilométeres értéktől. Persze a tempó visszafogásával lehet spórolni, de egy 14 milliós kisautónál nem akar mindenki a megengedett sebességnél lassabban haladni.
Összegzés
Aki megengedheti magának az i3s luxusát, az csupa pozitív élményt tapasztal. Jól megy, könnyű vele parkolni, a használat is egyszerű, csak nem szabad megfeledkezni a keskeny abroncsok miatti esetleg hosszabb féktávolságról.
Tetszett
• erős és nyomatékos motor
• távolságtartó tempomat
• erős motorfékhatás
Nem tetszett
• rövid hatótávolság
• keskeny abroncsok miatti rossz tapadás
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.