Már 184 lóerős a sportosabb hangvételű autó csúcsteljesítménye
Amíg a legtöbb gyártó vért izzad, hogy a hagyományos típusokhoz hasonlító villanyautót készítsen, a BMW inkább azoknak készítette el az i3-ast, akik megengedhetik maguknak az elektromos autót, és van másik kocsi is a garázsukban. Most már nem kell csak a karbonkarosszériával, a láthatóan újrahasznosított műanyagból készített belsővel megelégedniük, hiszen piacra lépett a sportosabb hangvételű i3s. Nem a látható változások indokolják a BMW elektromos autójának nevében megjelenő s betűt, hanem a műszaki tartalom.
A villanymotor változatlan 102 lóerős tartós teljesítmény mellett már 184 lóerős csúcsteljesítményre képes. Nem az alapváltozathoz viszonyított 14 lóerős többlet a lényeg, hanem a tény, hogy a menetstabilizáló rendszert itt már közvetlenül a motorvezérlőbe integrálták. Ez pár szemvillanásnyival gyorsabb információáramlást eredményez, ami cserébe finomabb beavatkozást tesz lehetővé. Erre szükség is van, mert a 155 milliméter széles futófelületű abroncsokkal nem csak télies útviszonyok között érkezünk el gyorsan a tapadás határára. A beavatkozás a megszokottnál gyorsabb kerregéssel jelentkezik.
Az alumínium alvázra felépített karbonkarosszériának köszönhetően egész alacsony a saját tömeg, ami a segítségünkre van a tempós kanyarvételnél. A villanymotor elképesztő tempóval lódítja meg az autót, könnyű meglepetést szerezni a többi közlekedőnek. Nagyban megkönnyíti a használatot a távolságtartó tempomat, amely megállásig vezérel. Arra azonban vigyázni kell, hogy hiába gyorsul és fordul jól az autó, a korábban említett keskeny abroncsok miatt a féktávot előrelátóan kell megválasztani.
Érthetetlen azonban, hogy a kezdettől fogva elektromos autónak tervezett jármű csomagterében miért nem alakítottak ki rekeszt a töltőkábeleknek, zacskóban kell tárolni őket, és az oldalfalhoz kell szíjazni (a tesztautóhoz otthoni és villámtöltéshez szükséges kábel is járt). Az utastér kétszer két személyes kialakítású, könnyű a hozzáférés a második sorhoz, de felnőtt itt csak akkor fér el kényelmesen, ha az anyósülést előrehúzzák. Télen előny az elektromos fűtés, hiszen gyorsan eltünteti a párát vagy a jeget az ablakokról, de ezért jelentős hatótávot kell feláldoznunk. A havas-vizes cipő és kabát okozta párásodás miatt állandóan alapszinten járatott szellőzéssel, ülésfűtéssel télies körülmények között 140-150 kilométer körül alakul a tényleges hatótávolság, ez messze elmarad a gyári WLTP, azaz valós forgalomban mért 235-245 kilométeres értéktől. Persze a tempó visszafogásával lehet spórolni, de egy 14 milliós kisautónál nem akar mindenki a megengedett sebességnél lassabban haladni.
Összegzés
Aki megengedheti magának az i3s luxusát, az csupa pozitív élményt tapasztal. Jól megy, könnyű vele parkolni, a használat is egyszerű, csak nem szabad megfeledkezni a keskeny abroncsok miatti esetleg hosszabb féktávolságról.
Tetszett
• erős és nyomatékos motor
• távolságtartó tempomat
• erős motorfékhatás
Nem tetszett
• rövid hatótávolság
• keskeny abroncsok miatti rossz tapadás


