A kaliforniai Burbank központú médiakonglomerátum profitja több mint félmilliárd dollárral 2,94 milliárd dollárra nőtt a második negyedévben az egy évvel korábbi 2,39 milliárd dollárról. A vállalat egy részvényre jutó nyeresége ezzel másfél dollárról 1,95-ra emelkedett. A korrigált részvényenkénti nyereség 1,84 dollár volt, míg az elemzők ennél kisebb, 1,69 dolláros összegre számítottak az Interactive Investor beszámolója szerint.
A nyereség mellett kisebb mértékben, de árbevételét is növelni tudta a Disney, amely 9 százalékkal erősítette forgalmát a márciussal záruló legutóbbi három hónapos periódusban, és éves alapon 13,34 milliárdról 14,55 milliárd dollárra növekedett. Az elemzők ebben szintén szerényebb bővülésre számítottak, 14,08 milliárd dollárra taksálták a vállalat negyedéves bevételét.
A legnagyobb divíziónak számító televíziós üzletág szerény, 3 százalékos bővülést ért el 6,1 milliárd dolláros árbevétellel, a Disney e területen az egy évvel korábbinál 6 százalékkal kisebb, 2,1 milliárdos nyereséget ért el. Az eséshez hozzájárult a portfólióba tartozó ESPN sportcsatorna előfizetőinek csökkenése. A szegmens eredményét csökkentette a BAMTech streamszolgáltató többségének felvásárlása is, amivel a digitális médiapiacon erősítené pozícióit a Disney.
A nehézségekkel küzdő tévés ágazat eredményeit az élményparkok és a stúdiók ellensúlyozták. Az élménypark-üzemeltető üzletág bevétele 13 százalékkal 4,9 milliárd dollárra nőtt, a cég innen származó profitja pedig 27 százalékkal 954 millió dollárra ugrott, mivel bővültek a jegyeladások, és a látogatók is többet költöttek. A Disney egyébként februárban emelte meg az egész napos belépők árát, a drágítás pedig, úgy látszik, kifizetődik az óriáscégnek.
A filmipar is igen jövedelmezőnek bizonyult, a vállalat 21 százalékkal 2,5 milliárd dollárra növelte a stúdiószegmensből származó bevételét. A legnagyobb filmpiaci sikere a Fekete párduc című filmnek volt, amely világszerte több mint 1,3 milliárd dolláros jegyértékesítéssel a filmtörténet kilencedik legnagyobb bevételt elérő alkotásává avanzsált.
Újabb filmes rekord a láthatáron
Az áprilisban bemutatott Bosszúállók: Végtelen háború tizenegy nap alatt átszakította az egymilliárd dolláros bevételi határt, ami korábban egyetlen alkotásnak sem sikerült ennyi idő alatt. A film ráadásul csak pénteken debütál a legnagyobb piacnak számító Kínában. A kasszasiker miatt az eredetileg négyrészesre tervezett sorozat újabb epizódot kaphat jövőre a cég vezetőjének nyilatkozata szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.