Nem egyszemélyi feladat a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) vezetése – mondta Csonka Endre, a társaság frissen megválasztott elnöke, az Első Pesti Malom Zrt. vezérigazgatója a Logisztikai Híradónak. Stratégiai elképzelései között szerepel, hogy erősítse a társaság véleményformáló szerepét és szakembervonzó képességét, a konkrét lépésekről és tennivalókról ősszel nyilatkozik majd. „Az uniós csatlakozáskor azt reméltük, hogy mi leszünk Európa vámkapuja. Az volt az elképzelés, hogy a rajtunk áthaladó árut megállítjuk, értéknövelt szolgáltatásokat adunk hozzájuk, és ez nagyon jó lesz mindenkinek. Most már viszont látszik, hogy a forgalom nagy része kikerül bennünket” – tette hozzá az MLBKT elnöke.
Ezzel együtt szinte minden területen nagyon fontos előrelépéseknek lehettünk szemtanúi. Létrejött és a piac meghatározó szereplője lett a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK). Bevezették az útdíjat, és ismét van egy olyan szállítmányozó a piacon, amely méreteiben felveszi a versenyt az európai nagyokkal – mondta az új elnök.
A legnagyobb változás egyértelműen a csomaglogisztika terén történt. Itt a fejlődés továbbra is nagyon intenzív lesz, természetesen összefüggésben az internetes kereskedelem brutális növekedési ütemével. A vízi szállítással és a dunai kikötőkkel azonban már más a helyzet. A Dunán nem elsősorban a kikötői infrastruktúra hiányos volta a legnagyobb gond, bár itt is lenne tennivaló, hanem magának a folyónak a hajózhatósága. Olyan jellegű mederszabályozásra lenne szükség, amely révén mindig megbízhatóan hajózható maradna a Duna. Ez viszont már nem a logisztikai szakma hatásköre, hanem a politikáé, ráadásul országhatárokon átnyúló döntéseket igényel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.