Egy év alatt 20 milliárd forinttal bővült a magyar barkácspiac, amelynek a forgalma tavaly elérte a 160 milliárd forintot. A szektor több mint 90 százaléka három nagy szereplő, az OBI, a Praktiker és a Bauhaus kezében van. Az építőipar felfutása kevésbé hat az ágazatra, mint amennyire a beruházókra vagy a kivitelező cégekre. A szektort sokkal inkább a felújítások húzzák, a legkeresettebb termékcsoportok a lakberendezési termékek, a kerti bútorok, a padlólapok és a szaniteráruk. A Blokkk.com elemzése szerint a kereskedelmi költések nagy része az élelmiszerboltok kasszáit gazdagítja, második helyen viszont már az építőanyag- és a barkácspiac áll. A lakáspiac gyorsulása a bútor-, a lakásfelszerelés- és az építőanyag-piacon generálhat további költéseket.
Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója szerint a társaságuk piaci részesedése immár 35-36 százalékra tehető. A Világgazdaságnak kifejtette, hogy a plázastop miatt nem tudnak idehaza további áruházakat nyitni, pedig két-három egységgel is bővítenének, de határon túli expanzióban is gondolkodnak. A Praktiker tavaly 20 százalékos bővüléssel 57,1 milliárd forint árbevételt ért el, amelynek 7 százalékát az online csatorna adja. A lánc 24 ezer terméket kínáló webáruháza a tizenöt legnépszerűbb hazai e-kereskedelmi platform egyike – ezt már Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója mondta.
Az OBI 87,1 milliárd forintos árbevételt ért el a 2017-es 74,4 milliárd után, a Bauhaus pedig 13,6 milliárd forintot az egy évvel korábbi 7,6 milliárddal szemben. A szektor eredményességét mutatja, hogy az OBI adózott eredménye egy év alatt 6,8-ről 8 milliárd forint fölé kúszott, a Praktiker nyeresége 3,3-ről 3,1 milliárd forintra csökkent, a Bauhaus pedig ismét nullszaldó körüli, elenyésző mértékű profittal zárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.