BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hónapról hónapra bővíti hálózatát a FlixBus

Ukrajnában erősíti pozícióit az ott már 2017 óta aktív, németországi központú, nemzetközi távolságibusz-szolgáltató FlixBus, amely a napokban együttműködési megállapodást írt alá az ukrajnai EuroClub társasággal. Az e partnerségre támaszkodó járatok első célállomásai Kijev és Lvov, de a buszok megállnak Zsitomirban és Rivnében, az ukrán határ előtt a többi között még Budapesten, Krakkóban és Bécsben, Németország több városában, köztük Berlinben és Münchenben. A felsorolt megállókból az utasok a társaság más járműveire átszállva eljuthatnak számos nyugat- és közép-európai városba is. Az év végéig a FlixBus szeretné megteremteni a dnyiprói, a harkovi és az odesszai összeköttetést – minderről a Kyiv Post számolt be.

A három fiatal müncheni vállalkozó által 2013-ban startupként indított FlixBus, ahol teheti, helyi vállalatokkal köt partnerséget. „Minden vonalunkon olyan cégeket keresünk, amelyekre a buszok üzemeltetése szempontjából leginkább számíthatunk, például a karbantartás, a járművek felszerelése, vezetése és minden olyan szempontból, amelyre az út során szükség lehet” – idézi a lap a társaság ukrajnai és lengyelországi tevékenységéért felelős vezetőjét, Michal Lemant. Az ilyen együttműködések révén az adott országok helyi adóbevételhez jutnak, nő az üzemanyag-forgalmuk, a foglalkoztatottságuk, és más hozzáadott érték is megjelenik. Tavaly például egyedül Lengyelországban mintegy tízmillió euró adót fizetett a FlixBus Michal Leman tájékoztatása szerint, aki közölte: várhatóan Ukrajna is hamarosan hasonló adóbevételhez jut.

A társaság 5–15 eurós speciális diszkontjegyekkel indította ukrajnai tevékenységét, a normál tarifájával pedig például Kijevből Krakkóba 21 euróért, Prágába 44 euróért, Hannoverbe pedig 72

euróért lehet eljutni. Egy utasnak legfeljebb két csomagja lehet: egy 20 és egy 7 kilogrammos, a fedélzetre csak az utóbbi vihető fel. A cég éjszakai járatain biztonsági okokból két sofőr van. A buszokat számos biztonsági berendezés mellett felszerelték olyan eszközökkel, amelyek elalvást akadályozó jeleket adnak a vezetőknek. A társaság azon túlmenően, hogy megvetette a lábát Németországgal együtt 28 európai országban, egy éve megjelent az Egyesült Államokban, azon belül Kaliforniában is. Az idén márciusban már bevette Texast, Louisianát és Mississippit, áprilisban Utah-t, május végén pedig a keleti parton létesített napi több mint tíz összeköttetést New York City, Washington D. C., Baltimore és Richmond között.

Magyarországon még mínuszban

Magyarországi leányvállalata, a budapesti FlixBus Hungary Kft. 2017 áprilisában jött létre, négy célállomása Győr, Budapest, Siófok és Balatonföldvár. Berlinből Budapestre például 35,99 eurótól induló áron hozza el a társaság az utasokat. Magyarországon még várat magára a Lengyelországban már megvalósított, Ukrajnában pedig beígért adófizetés, mert a kft.-nek tavaly nem volt adófizetési kötelezettsége. Annak ellenére ugyanis, hogy tavaly a 2017-es, törtévi bevételnek több mint a háromszorosát kitevő, 398,5 millió forintos forgalmat bonyolított le, az adózott eredmény során 47,3 milliós veszteséget mutatott ki, az előző évi mínusz csaknem négyszeresét. Igaz, 2018 még a piaci bevezetés évének számít. | VG

 

A vonat a folytatás

A társaság holnapja szerint a FlixBusé Európa legnagyobb városok közötti buszhálózata, egyes németországi járatain kizárólag elektromos buszokat használ. Csak az egyik márkája a szintén fiatal FlixMobility szolgáltatónak, amely tavaly a FlixTrainnel már a nagy távolságú vasútvonalakon is megjelent, indulásként Németországban. | VG

Lengyelországban

10

millió euró adót

fizetett a cég

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.