BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Évente négymilliárd forintból újulnak meg a legforgalmasabb állomások

A 2023-ig tartó projekt keretében az állomások átépítése az állapotuktól függően 300-400 millió forintba kerül – mondta Homolya Róbert a Világgazdaságnak.

Évente 4-5 milliárd forint saját forrást fordít a MÁV csaknem ötven állomás megújítására, a projekt 2023-ig tart – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. Hozzátette, hogy az állomásfelújításokat a MÁV csoport üzleti tervébe építették be, de emellett beindítottak egy külön projektet is a P+R-parkolók építésére. A vezérigazgató szerint az elővárosi közlekedésben – többek között az esztergomi és a székesfehérvári vonalon – évente két számjegyű növekedést mérnek, viszont kevés az ingázók számára kialakított parkolóhely. Az elmúlt hat évben négy-ötszáz parkolóhelyet épített a MÁV saját forrásból, és a fejlesztések továbbra is zajlanak.

A vonatállomások rekonstrukciója az állapotuktól függően 300-400 millió forintba kerül – mondta Homolya Róbert. A munkálatokat a MÁV Zrt. százszázalékos tulajdonában lévő MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. végzi – válaszolta lapunk kérdésére. A felújításokat végző cég nettó árbevétele tavaly elérte a 22,8 milliárd forintot, az adózás előtti eredménye pedig 679 millió forint volt – derül ki az Opten adataiból.

Az elmúlt évtizedekben tetemes és terhes örökség halmozódott fel a MÁV csoportnál, ami elsősorban az ingatlanok állapotában érhető tetten, ezért is indította el a társaság azt a programot, amelynek során felújítják az ötven legforgalmasabb állomást. A projekt tavaly kezdődött a miskolci Tiszai pályaudvar felújításával, és a tervek szerint még négy évig tart. A felújításra váró legforgalmasabb állomásokat a MÁV Start Zrt. az utasforgalmi és jegypénztári adatok alapján határozta meg – mondta a vezérigazgazó. A rekonstrukció jelenlegi szakaszában a 100a számú vonalra (Budapest–Cegléd–Szolnok) és a 70-esre (Budapest–Szob) koncentrál a MÁV, ugyanis Homolya Róbert szerint ez a két legforgalmasabb elővárosi vasútvonal. A vezérigazgató közölte: csak a 100a vonalon évente 15–19 millióan utaznak.

Ezek mellett több fejlesztés is zajlik az állomásokon uniós forrásból. Az egyik legfontosabb az elnök-vezérigazgató szerint a Zugló vasútállomás, ahol a MÁV utasainak 1 százaléka fordul meg, ez pedig évente 1,5 millió embert jelent. Naponta 200–250 személyvonatot fogad az állomás. A zuglói felújítás az év végéig befejeződik.

A vezérigazgató elmondta továbbá, hogy a Kőbánya alsó vasútállomás évente félmilliós utasfogalmat bonyolít le, a felújítása pedig éppen most zajlik. A tervek szerint az idén ezen a vonalon megújul még Kőbánya–Kispest, Vecsés, Monor, Pilis, Albertirsa állomása is, a váci vonalon Dunakeszi-Gyártelep, Alsógöd, Felsőgöd, Sződ-Sződliget, Nagymaros, Visegrád állomása, ezenkívül Szobon is modernizálják a vasúti megállókat.

A zuglói vasútállomáson évente

1,5

millió utas fordul meg

Beindulhat a kisvasúti járműfejlesztés

Az Invent Mérnökiroda Kft. forgóvázfejlesztése áttörést hozhat a hazai kisvasúti járműfejlesztésben – állítja az OS-hez eljuttatott közleményében a társaság.

A mérnökiroda 2019 februárjában mutatta be egy korszerű kisvasúti hajtott forgóváz prototípusát. A forgóvázcsalád következő tagjának, az univerzális futó forgóváznak a fejlesztése a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával folyik, a prototípust a tervek szerint 2020-ban adják át.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.