A magyar utakon 3,6 millió személygépkocsi fut, gyártmány szerint a személygépkocsi-állomány aktuális toplistáját az Opel, a Suzuki és a Volkswagen vezeti – derül ki a Használtautó.hu elemzéséből. A toplista szempontjából több téren is átrendeződés figyelhető meg a 2002-es adatokkal összehasonlítva: egyrészt akkoriban egymillióval kevesebb személygépkocsi közlekedett a hazai utakon, másrészt a dobogón az Opelt a Lada és a Suzuki követte. A Ladák száma azóta visszaesett, a Suzukiké viszont csaknem megduplázódott. Mára a rendszerváltás előtti gyártmányok száma – Moszkvics, Tavria, Datsun – erősen megcsappant, a volt KGST-piacos modellek zömében elkoptak, és hobbiautó-státuszba kerültek – mondta Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.
A járművek átlagos életkorát tekintve a teljes magyar autóállomány 2002 óta két és fél évet öregedett: 11,7 évről 14,2-re. A legnagyobb fiatalodás a Daciáknál történt, 16,2-ről 5,8 évre csökkent az autók átlagéletkora, a legnagyobb öregedést pedig a Daewooknál regisztrálták: 3,8-ről 17,5 évre nőtt a valamivel több mint 59 ezer dél-koreai autó életkora. A toplistás gyártmányok közül a legnagyobb mértékben a Suzuki-állomány korosodott 4,3 évről 14,7 évre, de a dobogósok mezőnyében még így is a legfiatalabbnak számít, mivel az Opelek átlagéletkora 15,3 év, a Volkswageneké pedig 15,6.
Az első háromnegyed évben majdnem ugyanannyi új és használt autót állítottak forgalomba, az előbbiek száma 115 ezerre, az utóbbiaké pedig 117 ezerre tehető – derül ki a Datahouse Kft. adataiból. A benzin-dízel arány lényegesen eltér: az újonnan vásárolt autók esetében erősebb a benzinpreferencia, eléri a 73 százalékot is. Az új autók 6 százaléka hibrid meghajtású, a használt autóknál pedig 4 százalékra tehető az arányuk. Az elektromos autók 1-1 százalékot képviselnek mindkét szegmensben. Míg 2009-ben alig pár száz konnektorról tölthető személygépkocsi volt a magyar közutakon, 2019-re már több mint 13 ezerre nőtt a számuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.