A napokban döntött a kormány a MÁV-Start és a Stadler keretmegállapodásában szereplő negyven vonat utolsó tételének a lehívásáról is. Készen áll a Stadler a munkára?
Nagyon örülünk, hogy a kormányrendelet ilyen rövid idő alatt megszületett, miután szeptember elején a MÁV-Starttal megkötöttük a szerződést a még le nem hívott, 21 KISS emeletes motorvonat megrendeléséről. Ezzel ugyanis hatályba lépett a megállapodás, lehetőséget adva arra, hogy 2022 végéig mind a negyven szerelvényt üzembe helyezhessük Magyarországon, és azok részt vegyenek a személyszállításban. A több mint százmilliárd forintos megbízás jelentősen növeli a szerződésállományunkat, amelyen belül a szolnoki forgóvázüzemünk 252 további forgóváz gyártására kap megbízást.
Mely partnerekkel osztozik
a Stadler az említett, bő százmilliárdon?
Ismert, hogy a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) alvállalkozóként már részt vesz az eddig lehívott szerelvények betétkocsijainak összeszerelésében, és e társaság végzi a komplett járművek üzembe helyezését is. Együttműködésünket szeretnénk kiterjeszteni a mostani 21 vonatra is, mivel a partnerség kezdeti nehézségei után mára összerázódtak a felek, a közös munka zökkenőmentessé vált. A gyártás ütemesen zajlik, már három vonat van próbafutáson, és készül a többi is.
Nem érinti kedvezőtlenül a kooperációt, hogy a hatályos kormányhatározat szerint a DDJ-t november 29-ig meg kell vásárolnia az oroszországi Transzmasholding magyarországi leányvállalatának?
A magunk részéről nemcsak hosszú távú együttműködésben gondolkodunk a DJJ-vel, hanem tulajdonszerzésben is. Már több ízben kifejeztük a szándékunkat, hogy szívesen teszünk a járműjavítóra vételi ajánlatot.
Mikorra várható az ajánlattétel?
Ajánlatunk kidolgozása folyamatban van.
Hogyan zárja 2019-et a Stadler Magyarországon?
Kitűnő évet zárunk, mert nemcsak a járműeladási szerződéseink léptek hatályba, hanem van egy jelentős megbízásunk is a szintén általunk gyártott, piros FLIRT-ök színvonalemeléséről, a cél az, hogy e vonatok is elérjék a kék FLIRT-ök színvonalát az utaskomfort szempontjából és más téren is. Ennek alapján a Stadler szervizdivíziója is jó lábakon áll Magyarországon. Kiemelendő, hogy az idén hatszáz alumínium kocsitest készül a szolnoki üzemünkben, a forgóvázüzemünk pedig annyira megnövelte az árbevételét, és annyira megsokasodtak a megbízásai, hogy az egység új csarnokba költözik, amely a volt szolnoki cukorgyár területén létesült.
Hol tart a költözés?
Már az átadás előtti állapotnál, pillanatnyilag a gépeket és a berendezéseket telepíti a fővállalkozó. A költözést az év utolsó napjaira tervezzük, utána indulhat a kísérleti gyártás. Az avatás februárra, márciusra várható. A korábbi csarnokot pedig elfoglalhatja az alumínium kocsitesteket gyártó üzemünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.