BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb lehet a lassújel

Megújulhat egy százharminc éve átadott, azóta sok hányattatáson átment nyugat-magyarországi vasúti pálya. A Zalaegerszeg–Rédics szakasz jelenleg mellékvonalnak minősül, egyvágányú, és csak dízelmozdonyok vontathatnak rajta szerelvényeket.

A Ring Mérnöki Iroda Kft. készítheti elő a Zalaegerszeg és Rédics közötti 48,7 kilométeres vasútvonal felújítását – derül ki az Európai Unió közbeszerzési értesítőjéből. A kiíró a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely tájékoztatásában kiemeli, hogy a MÁV Zrt. szóban forgó 23. számú, egybefüggő egyvágányú országos közforgalmú vasútvonala nem villamosított, B.2. kategóriájú dízelvontatású vasúti mellékvonalnak minősül, és sok lassújel akadályozza rajta a haladást. A mintegy 45 kilométeres nyílt vonali vasúti pálya mentén hat állomás és nyolc megállóhely van.

A Ring Mérnöki Irodának a szakasz felújításához szükséges engedélyezési, tenderterv- és tenderdokumentációt kell elkészítenie. Munkája két nagy csomagból áll. Az elsőben a megvalósíthatósági tanulmány és a költség-haszon elemzés felülvizsgálata során elvégzendő teendők megalapozó elemzését fogja elkészíteni, ideértve a környezetvédelmi háttéranyagok elkészítését is. A másodikban az ilyen feladatoknál rutinnak számító terveket kell letennie a NIF asztalára, például a szükséges útépítésről, a műtárgyak építéséről, környezetvédelmi feladatokról, a vasúti távközlési és biztosítóberendezésről, a geotechnikáról, a magasépítmények építéséről és bontásáról, kisajátításokról. E szakban kell lefolytatnia az engedélyezéseket is.

A közbeszerzés múlt év végi kiírásakor a Magyar Építők emlékeztetett, hogy a vasúti pályát 1890-ben adták át, korábban Alsólendván át egészen Csáktornyáig vezetett, ám a trianoni döntés kettészelte. A magyarországi Rédics és a szlovéniai (korábban jugoszláviai) Alsólendva közötti szakaszát felszedték a második világháború után, 1947-ben.

A tendernyertes társaság hazai magánszemélyek tulajdonában van. Jogelődjét a honlapja szerint 1982-ben alapították, a kft. közlekedési, elsősorban vasúti létesítmények tervezésével foglalkozik az ország egész területén, esetenként azon kívül. Referenciái között szerepel például egy 113 kilométer hosszú iraki vasútvonal tervezése. A sínek Kirkukot és Szulejmánijja várost kötik össze 42 viadukt közbeiktatásával. A társaság tavalyi árbevétele 1,4 milliárd, adózott eredménye 269 millió forint volt.

A pályázaton a Ring mellett részt vett a budapesti Utiber Közúti Beruházó Kft. és a szintén budapesti Roden Mérnöki Iroda Kft. is.

A vonal

48,7

kilométer hosszú

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.