A Ring Mérnöki Iroda Kft. készítheti elő a Zalaegerszeg és Rédics közötti 48,7 kilométeres vasútvonal felújítását – derül ki az Európai Unió közbeszerzési értesítőjéből. A kiíró a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely tájékoztatásában kiemeli, hogy a MÁV Zrt. szóban forgó 23. számú, egybefüggő egyvágányú országos közforgalmú vasútvonala nem villamosított, B.2. kategóriájú dízelvontatású vasúti mellékvonalnak minősül, és sok lassújel akadályozza rajta a haladást. A mintegy 45 kilométeres nyílt vonali vasúti pálya mentén hat állomás és nyolc megállóhely van.
A Ring Mérnöki Irodának a szakasz felújításához szükséges engedélyezési, tenderterv- és tenderdokumentációt kell elkészítenie. Munkája két nagy csomagból áll. Az elsőben a megvalósíthatósági tanulmány és a költség-haszon elemzés felülvizsgálata során elvégzendő teendők megalapozó elemzését fogja elkészíteni, ideértve a környezetvédelmi háttéranyagok elkészítését is. A másodikban az ilyen feladatoknál rutinnak számító terveket kell letennie a NIF asztalára, például a szükséges útépítésről, a műtárgyak építéséről, környezetvédelmi feladatokról, a vasúti távközlési és biztosítóberendezésről, a geotechnikáról, a magasépítmények építéséről és bontásáról, kisajátításokról. E szakban kell lefolytatnia az engedélyezéseket is.
A közbeszerzés múlt év végi kiírásakor a Magyar Építők emlékeztetett, hogy a vasúti pályát 1890-ben adták át, korábban Alsólendván át egészen Csáktornyáig vezetett, ám a trianoni döntés kettészelte. A magyarországi Rédics és a szlovéniai (korábban jugoszláviai) Alsólendva közötti szakaszát felszedték a második világháború után, 1947-ben.
A tendernyertes társaság hazai magánszemélyek tulajdonában van. Jogelődjét a honlapja szerint 1982-ben alapították, a kft. közlekedési, elsősorban vasúti létesítmények tervezésével foglalkozik az ország egész területén, esetenként azon kívül. Referenciái között szerepel például egy 113 kilométer hosszú iraki vasútvonal tervezése. A sínek Kirkukot és Szulejmánijja várost kötik össze 42 viadukt közbeiktatásával. A társaság tavalyi árbevétele 1,4 milliárd, adózott eredménye 269 millió forint volt.
A pályázaton a Ring mellett részt vett a budapesti Utiber Közúti Beruházó Kft. és a szintén budapesti Roden Mérnöki Iroda Kft. is.
A vonal
48,7
kilométer hosszú
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.