Koncsek Rita | Új mozdonyok beszerzésére 2,2 milliárd forintos tőkebefektetést nyújt a Széchenyi Alapok és két piaci társbefektető a vasúti árufuvarozásban csaknem két évtizedes tapasztalattal rendelkező CER csoportnak – jelentette be Jobbágy Dénes, a Széchenyi Alapok elnök-vezérigazgatója a szerződés aláírásakor. A Pénzügyminisztérium alá tartozó, a hazai kis- és közepes vállalkozások és nagyvállalatok tőzsdei megjelenését elkötelezetten támogató alapkezelő megteremti annak lehetőségét, hogy a CER csoport részvényeit 2022 végéig bevezethessék a Budapesti Értéktőzsdén. Ez fontos lépés mindkét fél számára, hiszen világszerte nagy lendületet vett a vasúti árufuvarozás, amely az elmúlt tíz évben méltatlanul háttérbe került. Ezért is szeretne egy magyar tulajdonú céget támogatni a Széchenyi Alapok – tette hozzá Jobbágy Dénes.
A Central European Railway vasútársaság 16 éve alakult, hat országban van jelen a közép-európai térségben. A CER Cargo Holding és a hozzá tartozó nemzeti vasúttársaságok olyan vasúti és logisztikai csoportot alkotnak, amely 160 munkavállalójával aktívan tevékenykedik Magyarország, Szlovákia, Csehország és Horvátország területén, és hamarosan megkezdi fuvarozási és logisztikai tevékenységét Ausztriában, Romániában és Lengyelországban is – ezt már Horváth László, a CER Cargo Holding igazgatóságának elnöke ismertette. A dinamikusan növekvő cég éppen ezért folyamatosan igényli a tőkebefektetést vagy a hitelt. Horváth László hangsúlyozta: a Széchenyi Alapok befektetése révén a magyar állam kisebbségi tulajdonosként jelenik meg a CER-ben, ami még nagyobb lehetőséggel kecsegtet.
A CER csoportnak egyelőre 19 mozdonya van, a tőkebefektetéssel további öt beszerzését tervezik – tájékoztatta a Világgazdaságot a holding igazgatóságának elnöke, megjegyezve, hogy nyílt végű lízingben gondolkodnak. Alapvetően elektromos mozdonyokat terveznek beszerezni, de egy dízel is lesz, ám ez még változhat, hiszen a pandémia ebben az ágazatban is sok mindent felülír. Horváth László előrebocsátotta, hogy az év második felében Ausztriában és Romániában is bővítenek, a távolabbi tervek között szerepel Szerbia, Lengyelország és Dél-Németország. A cégcsoport évente hatmilliárd forint árbevételt ér el, alapvetően vegyiáru-, gabona- és speciálisáru-szállítással foglalkozik. A tájékoztatón elhangzott az is, hogy a CER mozdonyai évente hatmillió tonna árut juttatnak el a célországokba.
Horváth László is fontos lépésként értékelte a megállapodást
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.