BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok több mint fele nem oltatná be magát

A magyarok több mint fele nem oltatná be magát a koronavírus elleni vakcinával, mivel fél az esetleges mellékhatásoktól, ráadásul szerintük túl kevés idő állt rendelkezésre a védőoltás kifejlesztésére, a megkérdezettek harmada pedig bizonytalan – ez derült ki a Marketing Professzorok decemberi Covid–19-kutatásából. Az online felmérést 1212 magyar felnőtt töltötte ki az interneten, és a válaszokból egyelőre úgy tűnik, hogy a magyarok nemigen bíznak a vakcinákban.

A felmérés szerint a magyarok fele nem tartja igazán súlyos betegségnek a koronavírus okozta fertőzést. A megkérdezettek 56 százaléka értékelte 8-as, 9-es, 10-es fokozattal a Covid–19-járvány veszélyességét egy egytől tízig terjedő skálán. Minden negyedik válaszadó szerint a vírus nem veszélyesebb, mint az influenza. A kutatásban részt vevők 78 százalékának az ismeretségi körében már előfordult a betegség, ötödüknek volt olyan ismerőse, aki belehalt a vírus okozta betegségbe. A válaszadók egyharmada az amerikai vakcinában bízik, az orosz oltóanyagot csupán 8 százalék tartja megfelelőnek, a védőoltásért pedig a legtöbben semmit vagy maximum ezer és ötezer forint közötti összeget fizetnének.

Magyarországon az egészségügyi dolgozók kapják meg elsőként az oltást. A Semmelweis Érdekvédelmi Szövetség és a Semmelweis Egyetem Közalkalmazotti Tanácsa arra hívja fel az egészségügyben dolgozók figyelmét, hogy a Pfizer és a BioNTech vakcinája egy korszerű, mRNS típusú védőoltás, amely nem tartalmaz élő, gyengített vagy elölt vírust. A vírus RNS-ének egy rövid szakaszát tartalmazza, amely a szervezetbe jutva velünk termelteti ki azt a tüskefehérjét, amely ellen a szervezetünk ellenanyagot állít elő. Az oltás igen ritkán – százezerből egy esetben – okoz allergiás reakciót, emiatt kell az oltás után 15 percig az oltóhelyen maradni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.