Négy cégre bontanák az ukrán vasúttársaságot
vg | Tavaly 454 millió dollár vesztesége keletkezett az ukrán állami vasúttársaságnak, az Ukrzaliznyicjának (UZ) az EY által kiadott éves pénzügyi jelentés szerint – hangzott el az ország közlekedési infrastruktúrájáról tartott online konferencián. A társaság eredményeit javította a nyereséges áruszállítás, de ebből kellett finanszíroznia a veszteséges személyszállítást a Kyiv Post tudósítása szerint. Az ukrajnai vasúti személyszállítás évek óta alulfinanszírozott, számos fontos fejlesztése csúszik, ahogyan késik elöregedett flottájának felújítása is.
A rendezvényen Vladiszlav Kriklii infrastruktúra-miniszter ismertette, hogy az állam az idén 144 millió dollárt különített el az UZ számára, de a vasútnak túl sok társadalmi kötelezettsége van, beleértve a rejtett költségeket is, például a földadókat. Az egyik legfontosabb feladat a cég – amely az ország legnagyobb munkáltatója – átalakítása négy vertikálisan integrált társasággá a teherfuvarozás, a személyszállítás, az infrastruktúra és a gyártás területére. A miniszter szerint az UZ minden más olyan eszközét, amely nem kapcsolódik az alaptevékenységhez, magáncégeknek kell kezelniük. Kitért arra is, hogy eközben csökkenteni kell a korrupciót, az infrastruktúrát pedig az Európai Unió normáival összhangban kell üzemeltetni. „Remélem, eljön a nap, amikor az EU tagjává válunk” – jelentette ki.
A tudósítás emlékeztet, hogy az UZ öt éven belül már a kilencedik vezérigazgatóját keresi, hogy óránként átlagosan 60 kilométeres sebességgel haladó szerelvényekkel küzd a 21. századba való belépésért, miközben rendre a lopások és a rakománykésések vádjai érik.
Az UZ-nak az idén
144
millió dollárt
különítettek el


