BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordot rekordra halmoz a Google

Irdatlan tempóban növekszik az Alphabet nyeresége: a Google anyavállalata három hónap alatt megtermelte Málta, Albánia vagy Grúzia teljes éves GDP-jét. Az üzlet pörög, a hirdetések az újranyitással párhuzamosan ismét özönlenek a céghez.

Ismét nagyot alakított a Google, amelynek anyacége, az Alphabet a keddi amerikai piaczárás után tette közzé első negyedéves gyorsjelentését. Az internetes keresőóriás 55,31 milliárd dollárt szedett össze az első három hónapban, szemben az egy évvel ezelőtti időszak 41,16 milliárd dollárjával. Az összeg már tartalmazza a januárban megvett okosóragyártó, a Fitbit – nem részletezett – eladásait. A Refinitiv elemzői ezúttal nagyon lemaradtak az 51,70 milliárd dolláros bevételi becslésükkel. Különösen jó hír, hogy úgy tűnik, a Google lendülete nem tört meg azzal, hogy a korlátozások fokozatos feloldásával az élet kezd visszatérni a rendes kerékvágásába. A felhasználók a járvány kirobbanása idején jobbára otthonról, online végezték a bevásárlást, s ehhez rendszeresen igénybe vették a Google kereső- szolgáltatását. Ezt a jó szokásukat nem hagyták maguk mögött a járvány csillapodásával sem, de a cégnél számítanak arra, hogy a visszarendeződéssel a növekedés üteme is lassulhat – húzta alá Ruth Porat pénzügyi igazgató.

A Google hirdetési bevételei éves alapon 32 százalékkal nőttek, a felhőszolgáltatásokból származó forgalmában 45,7 százalékos bővülést mértek, összhangban a várakozásokkal. A Google Cloud felhőszolgáltatás veszteségét egy év alatt 44 százalékkal, 974 millió dollárra sikerült csökkenteni, s Porat szerint ennek a nagy része is egyszeri tényezőkből adódik. A hirdetési bevételek részaránya a csoportszintű bevételben 82-ről 81 százalékra mérséklődött. Örvendetes, hogy visszatértek a Google legnagyobb hirdetői, az utazással, vendéglátással foglalkozó vállalatok és a szórakoztatóipar reprezentánsai.

A negyedév 17,9 milliárd dolláros rekordnyereséget hozott, ez 162 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, az egy részvényre eső profit (EPS) 26,29 dolláros értéke messze meghaladja a 15,88 dolláros konszenzust. Az üzemi marzs először lépte át a 30 százalékot, amióta 2015-ben szervezeti átalakításokkal megalapították az Alphabetet. A társaság vezetése 50 milliárd dolláros keretösszeggel jóváhagyott egy új részvény-visszavásárlási programot is. A legutóbbit 2019-ben hirdették meg 25 milliárd dollár értékben. Brent Thill, a Jefferies elemzője 56 milliárd dollárra becsüli azt az összeget, amelyet a kifutó és az induló program révén az Alphabet most részvényeinek visszavásárlására költhet. A kedvező számokat tartalmazó gyorsjelentésre az árfolyam 4 százalékos erősödéssel reagált. Az utóbbi egy évben a kurzus 80 százalékot ralizott. Az Alphabet a tavalyi járványévben az utóbbi tizenegy év legvisszafogottabb dinamikájú bevételnövekedési szakaszát élte, de még a forgalom csökkenése mellett is rekordprofitra tudott szert tenni. Eközben a szabad készpénzállomány újabb, ezúttal 17 milliárd dolláros tétellel gyarapodott, részint amiatt, hogy a pandémiás időszakban a létszámbővítés és a fejlesztések egyaránt alacsonyabb szintre álltak be. Azért nem minden papsajt a Google-nál sem, a cég jövőképét az ellene folyó adatvédelmi és versenyjogi eljárások nagyban befolyásolhatják, és itt a kockázatok inkább lefelé mutatnak. Ugyanakkor az eljárások elhúzódása és a jogorvoslati lehetőségek kimerítése miatt a folyamatban lévő ügyekben 2023 előtt aligha várható döntés, de ez nem is foglalkoztatja a befektetőket. A Google legújabb ügye egyébként hétfőn pattant ki, amikor is a streamszolgáltatás igénybevételéhez technikai eszközöket gyártó Roku vádolta meg versenyellenes magatartással.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.