Kisboltok: a magasabb ár és a szűk választék a gond
Bár az emberek 75 százaléka rendszeresen vásárol a közelében található kis boltokban, az árak és a korlátozott választék miatt részesítik sokan előnyben a távolabbi, nagyobb üzleteket – derül ki az egymás közelében élők közösséggé szerveződését segítő alkalmazás, a Miutcánk által készített kutatásból, amelyet az MTI idéz. A Miutcánk október elején csaknem 850 felhasználó bevonásával készítette el reprezentatív felmérését. A vizsgálat kapcsolódott az alkalmazás #helybenveszem kampányához, amelynek célja, hogy ösztönözze a helyi boltokban történő vásárlást a fenntarthatóságra és a helyi közösségekre gyakorolt pozitív hatása miatt.
A felmérésben a válaszadók 60 százaléka sorolta a kisboltok hátrányai közé, hogy viszonylag drágák, és mintegy 50 százalékuk azt, hogy a kisebb boltokban nem lehet egyszerre elintézni a nagyobb bevásárlást. A válaszadók a közeli kisebb boltok előnyei között főként kényelmi szempontokat említettek, 30 százalék emelte ki, hogy ha ott vásárol, akkor nem kell autóba ülnie. A felmérésben részt vevők 20 százaléka a helyi vállalkozások támogatását is érvként jelölte meg a közeli kis boltokban történő vásárlás mellett. A vizsgálat szerint az emberek csaknem 95 százaléka kíváncsi arra, hogy milyen kisebb üzlet vagy piac található a közvetlen közelében.
A válaszadók
20
százaléka a helyi cégeket is támogatná


