BUX 43,033.66
+0.12%
BUMIX 3,819.9
+0.19%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 8,990
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
+4.61%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,545
-0.64%
RABA 1,170
+2.63%
0.00%
+1.56%
0.00%
0.00%
+0.67%
0.00%
0.00%
-0.19%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,870
+0.28%
DELTA 38.15
-0.13%
ALTEO 2,950
-1.67%
0.00%
-0.11%
0.00%
0.00%
+1.20%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.70%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.28%
0.00%
+1.81%
-12.75%
-0.37%
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Zöldgazdaság

Elsüllyedt egy kotróhajó a Balatonban

Szeptember 27-én a Balatoni Kis Kotró az oldalára borult, majd elsüllyedt.

Nincs biztonságos kikötésre alkalmas hely, ezért a kotrást végző hajók vihar esetén is a nyílt vízen kénytelenek horgonyozni – ezzel indokolta a Világgazdaság megkeresésére az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF), hogy az egyik kotrógép elsüllyedt a Balatonban. Az OVF beszámolója szerint a „Balaton nyugati medencéjében éjszakai és biztonsági tartózkodásra alkalmas szolgálati kikötő nincs, így a kotrási munkát végző hajók kedvezőtlen időjárási viszonyok esetén is kénytelenek a nyílt vízen horgonyozni. 2020. szeptember 27-én az éjszakai órákban a viharos szél okozta hullámzásban a Béta-Q Kft. tulajdonában álló Balatoni Kis Kotró (BKK) az oldalára borult, majd elsüllyedt. Mentését még az éjszaka folyamán megkezdték, kiemelésére – a BAHART hajója és úszó daruja segítségével – 2020. szeptember 30-án került sor.”

A Világgazdaság kérdésére, hogy okozott-e a baleset környezetszennyezést azt írták, hogy a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság „Vízvédelem” hajója szintén a mentés, kiemelés helyszínén tartózkodott, folyamatosan monitorozta a környezetet, és a vízen szennyezés nyomát nem találták.

A baleset után egy nappal készült képen nem látszanak a mentési munkálatok
Fotó: VG

Az OVF hozzátette: a KDTVIZIG szakemberei a helyszíni szemlén megbizonyosodtak arról is, hogy a kotró üzemanyagtartálya zárt rendszerű, abból üzemanyag a Balatonba nem kerülhetett. Környezetvédelmi, vízminőségi havária helyzet nem alakult ki – szögezték le.

Az ügy érdekessége, a baleset úgy történhetett meg, hogy a szóban forgó kotrógép az OFV szerint rendelkezik a Balatonon történő munkavégzési engedéllyel, vagyis alkalmas a 2-es hullámzónában történő bevetésre, noha a történtek szerint egy újabb vihar akár ismét elsüllyesztheti.

Az OVF tájékoztatás szerint a kiemelést követő szervizelést után a szakemberek meggyőződtek róla, hogy a kotró üzemképes és a működtetése vízminőségi veszélyt nem jelent, ezért 2020. október 7-től a BKK újra munkába állt és folytatja az iszapkotrást.

Az OVF július végén számolt be arról, hogy megkezdték a kotrást a Balaton nyugati medencéjében, amire a víz megnövekedett klorofill-A tartalma és a megjelent algamennyiség miatt van szükség. Az MTI tájékoztatása szerint, Csonki István, a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság vezetője szeptember közepén arról számol be, hogy az idén július 22-én, vízminőség-védelmi céllal megkezdett kotrási munkák során Balatongyörök térségében addig 35 ezer köbméternyi mederanyagot sikerült eltávolítani azokról a területekről, amelyek a tavaly nyárvégi algavirágzás gócpontjának számítottak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek