A környezetbarát eszközök piaca az elmúlt években dinamikusan növekszik. A legnagyobb hazai szereplők árbevételének átlagos éves növekedési üteme az utóbbi négy évben meghaladta a 24 százalékot, kumulált forgalmuk pedig elérte a 38 milliárd forintot. A Greenstic üzleti teljesítménye a 2019-es indulása óta megnégyszerezte árbevételét, tavaly pedig nemzetközi terjeszkedésbe kezdett: leányvállalatot alapított Romániában, miközben Szlovákiában franchise partnerrel indított új együttműködést. 

Fotó: Greenstic Europe

A jogszabályi környezet, a fogyasztói trendek a kereslet további növekedését helyezik kilátásba. Erre reagálva a 

Hiventures mintegy 550 millió forintot fektet a magyar, szlovák és román érdekeltségek gyártási és logisztikai kapacitásának bővítésére. 

A Greenstic a pénzből a termék- és ügyfélkörét is szélesíti, ezzel tovább erősítve a piaci pozícióját.

Célunk, hogy Közép-Európa piacvezető, környezettudatos csomagolóanyag-beszállítójává váljunk, mindezt úgy, hogy a gasztroszektorban is reformot hajtunk végre: a környezetvédelmi szempontokat vegyítjük a praktikum és a design elemeivel, a fogyasztói és jogszabályi elvárásokkal, ezáltal egyedülálló, mindemellett megbízható termék- és szolgáltatáspalettát hozunk létre

” – emelte ki Báti Márton, a Greenstic alapító-ügyvezetője. 

Fenntarthatóság: szavakban már erősek a magyar cégek

A K&H fenntarthatósági indexe szerint a hazai vállalatok a nehéz helyzetben sem engedik el ezeket a kérdéseket.

A gasztroreformerek a termékek utóéletét is nyomon követik. Teljes körű szolgáltatásukba beletartozik, hogy ügyfeleik használt tálalóeszközeinek biológiai komposztálását is elvégzik, amivel a körforgásos gazdasági modell terjedését ösztönzik a HoReCa területen. 

Az egyértelmű piaci szempontok és környezettudatos célok mellett a Greenstic tapasztalt menedzsmentje is fontos tényező volt a befektetési döntés során

– hangsúlyozta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője, az alapítók ugyanis már túl vannak egy sikeres exiten, amelyet még pénzügyi területen valósítottak meg. „Befektetőként egy összeszokott, azonos hullámhosszon lévő csapattal mindig könnyebb dolgozni, amely egyben a sikerfaktor egyik meghatározó eleme is, ugyanis sokszor a tagok összhangján múlik egy startup sikere” – tette hozzá az üzletágvezető. 

A hazai és nemzetközi fejlesztések mellett a Greenstic saját gyártói kapacitás kiépítését is tervezi, 

amellyel még hatékonyabbá teheti működését a jövőben.