Agrár

Ezeket a borokat isszák majd a fesztiválozók

Idén is a Borháló Borkereskedés lesz a Sziget Kft. nyári rendezvényeinek - a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál - kizárólagos borbeszállítója - közölte a Borháló márkanév tulajdonosa, a Vinotrend Kft.

Tájékoztatásuk szerint idén a Borháló a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat és Szőlőbirtokkal közösen alkotta meg a Sziget fesztiválok borait. A fehér alapbor kétötödét a sauvignon blanc teszi ki, a maradék háromötöd részt három fajta – chardonnay, pinot blanc és muscat ottonell – adja egyforma arányban.

A Borháló tavaly 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés.

A Sziget-rendezvényeken stabilan őrzik vezető szerepüket a rozék az összes vendéglátóhelyi eladás 52 százalékával, a fehér az előző évi 45 százalékról az összmennyiség egyharmadára esett vissza, ezzel szemben a vörösborok forgalma dinamikusan nőtt.

Fotó: AFP/Kisbenedek Attila

Közölték: a látogatók száma a rendezvényeken évről évre ingadozik, ennek függvényében

évente 35-45 ezer liter bor értékesíthető a nagy nyári fesztiválokon. Az egy főre jutó fogyasztás tavaly 2016-hoz képest 10,5 százalékkal nőtt; a Borháló idén további 15-20 százalékos bővülésre számít.

A Borháló Borkereskedés 2013 elején alakult, a Sziget-fesztiválok hivatalos borbeszállítója 2016-ban lett. Kínálatában közel 150 nagy kiszerelésű bor és további 250 borkülönlegesség szerepel. Magyarországon jelenleg 47 Borháló borkereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret – közölte a borkereskedés.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Vinotrend Kft. nettó árbevétele tavaly 609 millió forint volt, 2016-ban 544,2 millió forintra tett szert. A cég 2017-ben közel 57 millió forint, az azt megelőző évben pedig közel 58 millió forint veszteséget könyvelt el.

Sziget bor Borháló Borkereskedés VOLT fesztivál
Kapcsolódó cikkek