Agrár

Új kampány indul a tej és tejtermékek fogyasztásának ösztönzésére

A klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása is.

A kiváló minőségű hazai élelmiszerek népszerűsítése mellett a magyar munkahelyeket is védi a most induló, a tej és tejtermékeket, és azok fogyasztását ösztönző kampány – derül ki az Agrárminisztérium közleményéből.

A koronavírus-járvány pontosan megmutatta, hogy mennyire fontos a tudatos magyar fogyasztói magatartás – mondta az államtitkár. Mint kifejtette, a kormány ennek erősítésén túl a Gazdaságvédelmi Akciótervvel védőhálót biztosít a magyar vállalkozásoknak.

A munkahelymegtartó bértámogatások,

a hiteltörlesztési moratórium valamennyi vállalkozás számára esélyt ad a piacilag nehezebb időszak túlélésére.

Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosít a kormány ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújt vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és

1,8 milliárd forint értékben a magyar tejtermelő gazdaságoknak

– mondta el Feldman Zsolt.

plain yoghurts
Fotó: Pierre Louis Viel / Mood4Food

Tájékoztatása szerint a kormány azt várja a hazai kiskereskedelem szereplőitől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar élelmiszer, azon belül is a tej- és tejtermékek fogyasztását, ezért határozott kérés feléjük, hogy ezeket biztosítsák, ajánlják a fogyasztóknak – hangsúlyozta az államtitkár.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis

a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása is.

Mint azt elmondta, a hazai tejfogyasztás az átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kg tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztanunk ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fenntartsuk.

Agrárminisztérium tejtermékek
Kapcsolódó cikkek