A kiváló minőségű hazai élelmiszerek népszerűsítése mellett a magyar munkahelyeket is védi a most induló, a tej és tejtermékeket, és azok fogyasztását ösztönző kampány – derül ki az Agrárminisztérium közleményéből.
A koronavírus-járvány pontosan megmutatta, hogy mennyire fontos a tudatos magyar fogyasztói magatartás – mondta az államtitkár. Mint kifejtette, a kormány ennek erősítésén túl a Gazdaságvédelmi Akciótervvel védőhálót biztosít a magyar vállalkozásoknak.
A munkahelymegtartó bértámogatások,
a hiteltörlesztési moratórium valamennyi vállalkozás számára esélyt ad a piacilag nehezebb időszak túlélésére.
Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosít a kormány ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújt vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és
1,8 milliárd forint értékben a magyar tejtermelő gazdaságoknak
– mondta el Feldman Zsolt.
Tájékoztatása szerint a kormány azt várja a hazai kiskereskedelem szereplőitől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar élelmiszer, azon belül is a tej- és tejtermékek fogyasztását, ezért határozott kérés feléjük, hogy ezeket biztosítsák, ajánlják a fogyasztóknak – hangsúlyozta az államtitkár.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis
a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása is.