Több kiskereskedelmi bolthálózatot is maga mellé állított a Tojásszövetség
Csaknem hatszáz közepes és nagyobb méretű tyúktelep és a hozzájuk tartozó csomagoló- és feldolgozóüzemek majdnem ötezer munkatársa dolgozott azon, hogy a hazai vásárlóknak a karantén ideje alatt se kelljen lemondaniuk az egyik legolcsóbb teljes értékű táplálékról, a tojásról, akárcsak a szállítmányozásban és a kereskedelemben dolgozók, akik nélkül nem lehetne tojás a boltok polcain.
Szép Imre, a Tojásszövetség elnöke elmondta, hogy a koronavírus-járvány miatt megemelkedett kereslet bizonyította, hogy Magyarországon minden tartástechnológiának helye van:
az EU-konform ketrecesnek, a mélyalmosnak, a szabad és a biotartásnak, mert minden tartásmódban termelt tojás kellett ahhoz, hogy a hazai boltok polcait magyar tojással tudják feltölteni.
Szép Imre nyomatékosította: a szövetség természetesen a háztáji és a kisüzemi tyúktartást is elismeri.

A veszélyhelyzet alatt felértékelődött a rövid ellátási láncú, regionálisan megtermelt élelmiszer szerepe a külföldről hozott hasonló áruval szemben.
Annak érdekében, hogy az országhatárokon belül termelt tojásokat se tévhitek alapján vásárolják meg az emberek, már tavaly ősszel széles körű lakossági tájékoztatást indított a Tojásszövetség az egyes tartásmódok közötti fenntarthatósági különbségekről. Ezért is üdvözli és támogatja a szövetség a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) „Én is hazait vásárolok!” kampányát, amelyben felhívják a vásárlók figyelmét, hogy a kialakult a helyzetben a hazai termékeket válasszák, mert ezzel a magyar termelőket és élelmiszer-előállítókat segítik.
A jelek szerint széles körű összefogás bontakozik ki a magyar tojástermelésért. Mivel az Auchan, a CBA, a Tesco és a Reál is fontosnak tartja a magyar termelők támogatását, egyenként csatlakoztak a Tojásszövetséghez.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható


