BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mézélmény-kampány: zsongtak a vevők, míg a méhek pihentek

Sikeres a mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait akár örökbe is lehet fogadni. A résztvevők betekintést nyerhettek a mézkészítés teljes folyamatába.

A kampány keretében a több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező hartai Frei István Soma méhészetéből nem csak simán mézet rendelhettek, de akár több kaptárt örökbe is fogadhattak, így a 2024-es szezonban aktív részesei lehetnek a mézkészítés teljes folyamatának, a beporzástól a pergetésig. A kampány célja – amellett, hogy minél több magyar háztartásban fogyasszanak hazai mézet –, hogy a kaptárokat örökbe fogadók megismerhessék a mézkészítés teljes folyamatát, és a mézből készült egyéb termékeket, közülük például a méhviaszgyertyát, a mézszappant és a mézbort.

A kaptárak örökbefogadásával a résztvevők megismerhetik a mézkészítés teljes folyamatát.
Fotó: Soma Méhészet

A kezdeményezést az is motiválta, hogy bár a magyar méhészek évente 25 ezer tonna mézet termelnek, 

az egy főre jutó mézfogyasztás még mindig nagyon alacsony, csupán évi egy kilogramm.

Ráadásul a gyenge minőségű importméz fokozatosan szorítja ki a hazait. A kampányt szervező Brancsközösség közleménye szerint az összegszerű célt elérték, február 29-ig azonban még van lehetőség a kaptárak örökbefogadására.

Előrelépést jelent a mézalku, de túl hosszú idő telik el az új szabályok bevezetéséig

Az új szabályok egy több mint négy éve indított magyar kezdeményezés eredményeként születhetnek meg.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.