Minden bizonnyal az új generációs Audi RS 3-as az egyik utolsó olyan sportmodellje a márkának, amelyben semmilyen elektrifikáció nincs, a típus a modern klasszikusnak számító, 2,5 literes, öthengeres turbómotort használja 400 lóerővel. Legyen szó az 5 ajtós vagy a limuzin változatról, a 0-ról 100 kilométerre gyorsulás 3,8 másodpercet vesz igénybe, a száguldás pedig egészen 290 kilométer per óráig tarthat, feltéve, hogy a kuncsaft megrendeli az RS dinamikacsomagot.

Fotó: Audi RS 3 Sportback

Extraként aktív, pillangószelepes kipufogó gondoskodik a hangélményről, ebben az újdonság az, hogy nem csak két állás (nyitott-zárt) van, de szabályozható a nyitás mértéke is. Szintén érdekes, hogy a gyári extralistán megtaláljuk a Pirelli P Zero Trofeo R fél-slick gumiabroncsokat, amelyek versenypályás használatra tervezett, de utcai engedéllyel rendelkező köpenyek.

Fotó: Audi RS 3 Sportback / Audi RS 3 Sedan

A kizárólag 7 fokozatú S tronic váltóval elérhető modellpáros teljesen új összkerékhajtást kapott, hátul oldalanként elektronikus szabályozású, többtárcsás tengelykapcsolóval oldják meg a nyomatékátvitelt. Az RS 3-as kapcsán egy rekordot is jegyez már a márka: az Audi Sport tesztpilótája, Frank Stippler 7:40.748 másodperces köridőt ért el a Nürburgring Nordschleifén, megdöntve ezzel a sorozatgyártású kompaktok körrekordját!