BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét magas nívót kínál a Mercedes

Fölényes stílus, kényeztető belső és bivalyerős dízelmotor. A CLS 400 d-t nyugodtan mondhatjuk lehengerlőnek!

Csaknem két évtizede ismertük meg az E-osztály sportosabb és szofisztikáltabb külsejű alternatívájaként a márka négyajtós kupéját, a koncepció pedig lényegében azóta sem változott. A 2018 óta kapható, C257-es gyári kódjelű, aktuális típus is őrzi a 2004-ben debütált első nemzedék jellegzetes tető- és ablakvonalát, ahogyan a hosszú és lapos gépháztető is régóta a CLS ismertetőjegyei közé tartozik. Bár eddig sem lehetett panasz a dizájnra, a tavalyi frissítés során módosították a frontot, mostantól a bázismodell is megkapja a korábban az Avantgarde verziók kiváltságának számító orrkiképzést. De a lényeg: a CLS tényleg egy olyan autó, amelynek szinte minden részletében lehet gyönyörködni!

Amikor pedig helyet foglalunk a kormány mögött, rögtön világos lesz, mennyire magas nívót képvisel a modell. Bár a kormányon megjelent érintésérzékeny felületeket egy ideig szokni kell, legyen szó a díszbetétek erezetéről, a hangszórók kialakításáról, az ülésekről vagy az ajtók záródásáról, a vezetőt szinte minden irányból éri valamilyen pozitív hatás. Csak ne legyünk túlságosan magasak! A kupékarosszéria miatt 180 centis utasoknak hátul már szűkös a fejtér, ami a kicsi üvegfelületekkel és a vaskos kardánalagúttal együtt azt eredményezi, hogy az 5,0 méteres hosszúsághoz képest nem érződik különösebben tágasnak a CLS. És bizony, bármennyire is komfortosak az első ülések, mélyre kell huppanni, ami a hétköznapi használatban nem feltétlenül szerencsés.

Bár a CLS kínálatában négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorok is szerepelnek, az biztos, hogy a 400 d jelű, 330 lóerős gázolajossal nem lehet melléfogni. Egyrészt a 700 newtonméteres nyomatékkal (ez pontosan akkora, amekkorát az első generációs CLS 5,5 literes, V8-as kompresszorosa tudott) nincs olyan szituáció, amelyben egy pillanatig is kevés lenne az ereje. Másrészt az alapjárati duruzsolást leszámítva a 2,9 literes blokkról a hangja alapján nem lehet megmondani, hogy dízel. Selymesen, mély tónuson szól, rezonanciája gyakorlatilag nincs – a legkiegyensúlyozottabb négyhengeres sem érhet fel a sorhatoshoz. A 4Matic hajtással az erő útra vitelével sincs probléma, ám azzal azért érdemes számolni, hogy a bivalyerős motor ellenére nem a sportos haladás a CLS műfaja. Bár a képességei megvannak hozzá, a kormányzása és a futóműve is inkább a komfortos autózást támogatja, a hosszú utak megtételében kétséget kizáróan remek partner a nagy Mercedes. Van abban valami nyugtató, ahogyan 130 kilométeres tempónál percenként 1500 fordulaton pihen a hathengeres, és a gumik zaján kívül szinte alig jut be bármilyen külső hanghatás az utastérbe.

Kár, hogy a 34,4 milliós ár alaposan megszűri azt a kört, amely élvezheti a típus szolgáltatásait. Bár az Audi A7-es és a BMW 8-as Gran Coupé képében a konkurencia is erős, a forma és a technikai színvonal miatt is könnyű a CLS hatása alá kerülni. A szépség oltárán azonban áldozni is kell, helykínálat és praktikum terén közel sem olyan erős, mint a E-osztály.

Jön a Mercedes-Benz új családi autója

Nagy újdonságot nem tartogat a Mercedes-Benz T-osztály április 26-i világpremierje, hiszen a testvérmodell Citan már a kereskedésekben van, a testvérmodell Renault Kangoo is kapható egy ideje, az akkumulátoros-elektromos modell egyedi megjelenését pedig még tavaly májusban megismerhettük a szériaközeli EQT tanulmány jóvoltából. Pár nappal a nagy esemény előtt a gyár meghívott újságírók számára lehetővé tette az autó kipróbálását, egészen pontosan a minimálisan álcázott villanyautót lehetett vezetni. Egyszerű extraként lesz elérhető a hétszemélyes utastér a T-osztálynál, még az akkumulátoros-elektromos változat esetében is, amelynek az első kerekeit 109 lóerős villanymotor hajtja, és a 45 kilowattóra kapacitású akkumulátorral 300 kilométeres WLTP-hatótávot ígérnek, egyébként 80 kilowattos villámtöltést tud fogadni a telep. Az energia-visszatermelés mértékét a kormány mögötti kapcsolófülekkel lehet állítani, 43 kilowatt teljesítményű a maximális fékhatás, a végsebesség elektronikusan korlátozott, 130 kilométer óránként.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.