BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaesett a Mercedes értékesítése a második negyedévben

Visszaestek a Mercedes luxusértékesítései, mivel a vállalat az alacsonyabb kategóriákba tartozó autók gyártására helyezte át a hangsúlyt. Ennek oka, hogy továbbra is sújtja a társaságot az ellátási lánc akadozása. A legnagyobb piacon, Kínában a szállítások 25 százalékkal estek vissza az előző negyedévben. Az elektromos járművek eladásai ezzel szemben nagymértékben nőttek.

A Mercedes-Benz csoport az idei második negyedévben 16 százalékkal kevesebb autót adott el, mivel még mindig éreztetik a hatásaikat a koronavírus-járvány alatt kialakult ellátási fennakadások és a félvezetők tartós hiánya, s ezért a termelés továbbra is lassan halad.

A stuttgarti központú konszern közleményében tudatta, hogy Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a szállítások 25 százalékkal, Európában pedig 10 százalékkal estek vissza.

A kínálati korlátozások ellenére mindent megteszünk, hogy a vásárlók elvárásait teljesíteni tudjuk

– mondta Britta Seeger, a vállalat igazgatóságának marketingért és értékesítésért felelős tagja.

30 April 2020, Baden-Wuerttemberg, Sindelfingen: An employee of Daimler AG takes a Mercedes star out of a box in the production of the S-class. Photo: Marijan Murat/dpa (Photo by MARIJAN MURAT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: Marijan Murat / DPA Picture-Alliance via AFP

Az autóipar továbbra is szenved az ellátási láncok akadozásától és az alkatrészek, különösen a félvezetők hiányától. Ezek a körülmények jócskán visszavetik az autózásban az elektromos átállást, hiszen az elektromos autókhoz a beépített számos szoftver miatt sokkal több csipre van szükség. A BMW például azt közölte, hogy a nehézségek miatt az eladásai 20 százalékkal estek vissza a második negyedévben.

A Bloomberg arról ír, hogy az ellátási láncok problémái keresztülhúzhatják a Mercedes terveit a belépő szintű járművek visszafogásáról. A német gyártó a magasabb kategóriák gyártására helyezné a hangsúlyt, mivel ezzel nagyobb profitot tudna elérni. A félvezetők hiánya azonban átírja a terveket, hiszen ez a probléma nagyban hozzájárul a luxusjárművek értékesítésének 16 százalékos csökkenéséhez.

A vállalat nem csak rossz híreket közölt a jelentésében, hiszen az elektromos járművek eladásai figyelemre méltó számokat produkáltak. Az EQ-értékesítés majdnem megduplázódott, 23 500 darabra nőtt a második negyedévben. Az első fél évben a márka EV-eladásai 45 400 darabra emelkedtek, ami 134 százalékos növekedés.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.