A Mercedes-Benz csoport az idei második negyedévben 16 százalékkal kevesebb autót adott el, mivel még mindig éreztetik a hatásaikat a koronavírus-járvány alatt kialakult ellátási fennakadások és a félvezetők tartós hiánya, s ezért a termelés továbbra is lassan halad.

A stuttgarti központú konszern közleményében tudatta, hogy Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a szállítások 25 százalékkal, Európában pedig 10 százalékkal estek vissza.

A kínálati korlátozások ellenére mindent megteszünk, hogy a vásárlók elvárásait teljesíteni tudjuk

– mondta Britta Seeger, a vállalat igazgatóságának marketingért és értékesítésért felelős tagja.

30 April 2020, Baden-Wuerttemberg, Sindelfingen: An employee of Daimler AG takes a Mercedes star out of a box in the production of the S-class. Photo: Marijan Murat/dpa (Photo by MARIJAN MURAT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: Marijan Murat / DPA Picture-Alliance via AFP

Az autóipar továbbra is szenved az ellátási láncok akadozásától és az alkatrészek, különösen a félvezetők hiányától. Ezek a körülmények jócskán visszavetik az autózásban az elektromos átállást, hiszen az elektromos autókhoz a beépített számos szoftver miatt sokkal több csipre van szükség. A BMW például azt közölte, hogy a nehézségek miatt az eladásai 20 százalékkal estek vissza a második negyedévben.

A Bloomberg arról ír, hogy az ellátási láncok problémái keresztülhúzhatják a Mercedes terveit a belépő szintű járművek visszafogásáról. A német gyártó a magasabb kategóriák gyártására helyezné a hangsúlyt, mivel ezzel nagyobb profitot tudna elérni. A félvezetők hiánya azonban átírja a terveket, hiszen ez a probléma nagyban hozzájárul a luxusjárművek értékesítésének 16 százalékos csökkenéséhez.

A vállalat nem csak rossz híreket közölt a jelentésében, hiszen az elektromos járművek eladásai figyelemre méltó számokat produkáltak. Az EQ-értékesítés majdnem megduplázódott, 23 500 darabra nőtt a második negyedévben. Az első fél évben a márka EV-eladásai 45 400 darabra emelkedtek, ami 134 százalékos növekedés.