A Mercedes-Benz csoport az idei második negyedévben 16 százalékkal kevesebb autót adott el, mivel még mindig éreztetik a hatásaikat a koronavírus-járvány alatt kialakult ellátási fennakadások és a félvezetők tartós hiánya, s ezért a termelés továbbra is lassan halad.
A stuttgarti központú konszern közleményében tudatta, hogy Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a szállítások 25 százalékkal, Európában pedig 10 százalékkal estek vissza.
A kínálati korlátozások ellenére mindent megteszünk, hogy a vásárlók elvárásait teljesíteni tudjuk
– mondta Britta Seeger, a vállalat igazgatóságának marketingért és értékesítésért felelős tagja.

Az autóipar továbbra is szenved az ellátási láncok akadozásától és az alkatrészek, különösen a félvezetők hiányától. Ezek a körülmények jócskán visszavetik az autózásban az elektromos átállást, hiszen az elektromos autókhoz a beépített számos szoftver miatt sokkal több csipre van szükség. A BMW például azt közölte, hogy a nehézségek miatt az eladásai 20 százalékkal estek vissza a második negyedévben.
A Bloomberg arról ír, hogy az ellátási láncok problémái keresztülhúzhatják a Mercedes terveit a belépő szintű járművek visszafogásáról. A német gyártó a magasabb kategóriák gyártására helyezné a hangsúlyt, mivel ezzel nagyobb profitot tudna elérni. A félvezetők hiánya azonban átírja a terveket, hiszen ez a probléma nagyban hozzájárul a luxusjárművek értékesítésének 16 százalékos csökkenéséhez.
A vállalat nem csak rossz híreket közölt a jelentésében, hiszen az elektromos járművek eladásai figyelemre méltó számokat produkáltak. Az EQ-értékesítés majdnem megduplázódott, 23 500 darabra nőtt a második negyedévben. Az első fél évben a márka EV-eladásai 45 400 darabra emelkedtek, ami 134 százalékos növekedés.