A brit-kínai eredetű MG márka 1 százalékos részesedést szakított ki a magyarországi újautó-piacból 2022 végére, miután tavaly szeptemberben megkezdődött a magyarországi forgalmazása – ismertették az MG Motor Hungary vezetői csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. Középtávon – 2025-ig – reálisnak tűnik a 3 százalékos részesedés elérése – tették hozzá.

Fotó: MG Motor

Markó Zoltán márkaigazgató a dinamikus kezdést részint annak tulajdonította, hogy az importőr értékesítési stratégiájának köszönhetően nem volt készlethiány, már tavaly 600 jármű állt a kereskedések rendelkezésére, és ebből az év végéig 294-et helyeztek forgalomba.

Az idei, első teljes évben 2500 autót fognak eladni a tervek szerint.

A Duna Motors Disztribúció Kft. 2022 márciusában jelentette be, hogy az MG megjelenik a magyar piacon is, miután 

a Duna Autó cégcsoport megkapta a márka magyarországi importőri feladatait.

Tovább zsugorodik az újautó-piac itthon, ám ez a Toyotát nem hatja meg, újabb nagy dobásra készül

A világ vezető márkájának minden esélye megvan, hogy idén tovább erősítse pozícióját a magyarországi újautó-piacon. Új modellek érkeznek a hazai márkakereskedésekbe, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az elektromos kocsik, miközben az áraikat továbbra is az Ukrajnában zajló háború határozza meg.

Az MG (Morris Garrages) márkát tulajdonosa, a kínai SAIC Motor Corporation újra kívánja pozicionálni Európában. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén indította el a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. A márkát azóta már 26 nyugat-európai országban forgalmazzák, a régióban 686 MG-márkakereskedés és -szervizpont működik, számukat 840-re kívánják bővíteni.

Magyarországon jelenleg 22 tagú a márkakereskedői hálózat, a tervek szerint az év végére már 25-26 kereskedő foglalkozik majd a márkával.

Az MG volumenmodellekkel lát neki piaci pozíciója kiépítésének Magyarországon, ezek között benzines, elektromos és
plug-in hibrid változat is van.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy eddig főleg magánügyfelek vásárolták a márkát, arányuk az értékesítésben 80 százalékos. Az importőr arra számít, hogy a gazdasági körülmények szigorodása a magánvevők elmaradását fogja eredményezni, így más márkákhoz hasonlóan az MG-nek is a céges vevők felé kell fordulnia.