Kihasználná az indiai piacban rejlő potenciált a Renault. A vállalat fontolgatja, hogy ide helyezné az elektromos járműveinek a tömeggyártását, mivel a jövőben várhatóan hatalmas lesz az országban a kereslet ezekre a járművekre. A mostani, meglehetősen alacsony bázis robbanásszerű növekedésnek indulhat az elektromobilitás területén Indiában. Rövid fellángolás után újra a mínuszok uralják a francia autópiacot, ahol az értékesítések csaknem 8 százalékkal zsugorodtak tavaly.

GREATER NOIDA, INDIA - FEBRUARY 6: Renault Zoe electric car at Auto Expo 2020, on February 6, 2020, in Greater Noida, India. (
Fotó: Getty Images

A Renault egy kutatásában rávilágított arra, hogy már 2022-ben is gyors növekedést produkált az elektromos autók terjedése Indiában, viszont az eladásoknak még mindig csak az 1 százalékát adja ez a hajtáslánc. A Renault rámutatott arra, hogy 

az indiai kormány 2030-ra 30 százalékig emelné az elektromos autók arányát az utakon, 

ez pedig hatalmas növekedés lenne a több mint egymilliárd lakosú országban. A Reuters információi szerint a Renault a Kwid modell elektromos változatát kezdené el tömeggyártani Indiában.

Drágult az elektromos autók töltése

A benzin és a gázolaj év eleji áremelkedésével párhuzamosan az elektromos autók töltése is drágult január elején. A háttérben az húzódik meg. Az elektromos autók évről évre népszerűbbek.

Az autógyártó most azt vizsgálja, hogy megvan-e a lehetőség arra, hogy helyi forrásokból oldják meg az autók gyártását. Azt is felmérik, hogy milyen áron tudnák futtatni a járműveiket a helyi piacon. A Reutersnek nyilatkozó egyik forrás azt állítja, hogy a gyártás 2024-ben indulhat el Indiában.

A Renault India nem kommentálta a Reuters értesüléseit, de Luca de Meo vezérigazgató kifejtette, hogy a cég nagyobb hangsúlyt fog fektetni az elektromos járművek gyártására.

India a csoport egyik kulcsfontosságú piaca 

– mondta Meo.

Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint India a világ harmadik legnagyobb személy- és egyéb könnyűjárműpiaca lesz, és kiszorítja Japánt. Az egész iparágra kiterjedő eladások a becslések szerint 23 százalékkal, 4,4 millió járműre nőttek már 2022-ben. Ez ellentétben áll az Egyesült Államok kilátásaival, ahol a piac jövőre várhatóan a 2019-es szint alatt marad, és Kínáéval, ahol a kereslet gyengül.