Visszavonta a Cruise önvezető autóinak engedélyét a kaliforniai gépjárműveket szabályozó hatóság (DMV) biztonsági okokra hivatkozva. A keddi döntés szerint a Cruise járművei nem elég biztonságosak a közutakra, miután a cég félrevezető információkat közölt a technológiáról. A vállalat többségi tulajdonosa a General Motors. 

Self-driving,Chevrolet,Bolt,By,Cruise,Automation,Undergoing,Robotaxi,Testing,In
A Cruise nevű vállalat önvezető autói egyelőre nem elég biztonságosak.
Fotó: Shutterstock

A múlt héten az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) is vizsgálatot indított a Cruise 600 önvezető autójának ügyében, míg egy kaliforniai hivatal tavaly egy névtelen levél ügyében kezdett el kutakodni, mely szerint 

a vállalat túl korán indította el robotaxi szolgáltatását. 

A vállalat ennek ellenére országszerte terjeszkedik, így nemrég Miamiban, Nashvilleben és más városokban is elindította a szolgáltatást, miközben San Franciscóban a lakosság tiltakozása ellenére bővítette ki a lefedettségét. A cég egyik szóvivője közölte, hogy szünetelteti a kaliforniai önvezető autók üzemeltetését a DMV döntése után.

A mostani lépés egy újabb visszalépés a Cruise számára, miután idén az amerikai hatóságok egyre szigorúbban vizsgálják az önvezető technológiához köthető baleseteket. A cég a kereskedelmi szolgáltatást csak tavaly júniusban indította el, évekig tartó tesztelés után, eleinte még sofőrökkel, később azonban már azok nélkül. A cég a Cherolet Bolt autókat szerelte fel ehhez az önvezető szoftverrel, majd később a nagyobb Cruise Origin járművel is kísérletezett, mely már kormányt sem tartalmazott – írja a The Wall Street Journal.

Azonban mindössze hetekkel a tavalyi indulás után a vállalat egyre több járműve került bajba, eldugítva San Francisco utcáit. 

Sokszor a cég alkalmazottainak kellett a helyszínre sietniük, hogy kiszabadítsák az autókat a forgalomból.

A DMV azt is elárulta, hogy a döntés addig érvényes, amíg a cég újra nem igényel engedélyt, ugyanakkor az emberi sofőrt is alkalmazó tesztek folytatódhatnak.

Az NHTSA szintén vizsgálódik a Cruise balesetei ügyében, így tavaly decemberben mintegy 240 jármű kapcsán indított vizsgálatot, miután túl erős fékezésekről és a forgalom blokkolásáról érkeztek jelentések.

Kaliforniában a tagállami törvényhozás arról is döntött, hogy az önvezető kamionokat nem engedélyezi emberi, biztonsági sofőr nélkül, ám ezt a döntést végül az állam kormányzója, Gavin Newsom megvétózta. Az államban továbbra is működhetnek a Google-höz köthető Waymo önvezető autói.