A Suzuki Motor Corporation és a Magyar Suzuki Zrt. minden gyártott modell esetében folyamatos műszaki ellenőrzést végez. Az egyik ilyen vizsgálat során kiderült, hogy tavaly év végén bizonyos Vitarákban és S-Crossokban a bal hátsó fékcső a gyártás során megsérülhetett, ami a fékhatás csökkenéséhez vezethet – válaszolta a Vezess megkeresésére Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője azt követően, hogy az Európai Bizottság illetékes testülete által közétett visszahívási listán az esztergomi Suzuki-gyárban készült Vitara és S-Cross szabadidőjárművek is szerepelnek. 

SUZUKI VITARA
Suzuki Vitara 1.4T Boosterjet Biogas driving on a road
Photo: Anders Wiklund / TT / code 10040 (Photo by ANDERS WIKLUND / TT NEWS AGENCY / TT News Agency via AFP)
A Suzuki Vitarákban (képünkön) és S-Crossokban a bal hátsó fékcső a gyártás során megsérülhetett.
Fotó: AFP

„A Suzuki Motor Corporation úgy döntött, hogy visszahívási kampányt indít, melynek során a fékcsövet ellenőrzik, és ha sérült, kicserélik az érintett gépjárművekben.”

A visszahívási kampányban 4878 gépjármű érintett, Magyarországon 269.

„Márkakereskedéseinket és disztribútorainkat értesítettük a helyzetről, a javítások már el is kezdődtek. Több esetben márkaszervizeinknek sikerült elvégezni az ellenőrzést, és sérülés esetén kicserélni a fékcsövet még mielőtt az érintett gépjárművek a vásárlókhoz kerültek. A Magyar Suzuki hazai márkakereskedései ellenőrzik a visszahívásban érintett modelleket, és ingyen elvégzik az ellenőrzést, illetve a sérült fékcső cseréjét. Az érintettségről ezen a linken lehet tájékozódni” – közölte a portállal Bonnár-Csonka Zsuzsanna.

A Magyar Suzuki esztergomi üzemében nemrégiben gördült le a gyártósorról a négymilliomodik autó, egy elefántcsont-kozmikus fekete gyöngymetál színű, GLX-felszereltségű Vitara. A japán márka magyarországi vállalata egy nap alatt 650 járművet gyárt.