A 2014-es párizsi autószalonon mutatták be a Suzuki Vitarát. A modell most megújul, de nem sok minden változik, épp csak az első lökhárítót alakították át.

Fotó: Suzuki

Az új megjelenés egy kicsit az eredeti arcot hozza vissza,

hiszen az alsó légbeömlő lett hangsúlyos, széles fekete peremet kapott, és felhúzták egészen magasra, eltűnt a ciráda a két oldalról, a LED-es menetfények környékéről. Az első sajtófotókon látványos, esztergált felületű felniket látunk, a színválaszték két taggal bővült, a Titan Dark Grey Pearl Metallic mellett a csak fekete tetővel kérhető Sphere Blue Pearl az újdonság.

A műszerfal nem változott, azonban középre 7 helyett már 9 colos képátlójú képernyőt raktak be a készítők, mert némi helyet szabadított fel az, hogy megszabadultak a nehezen használható csúszkáktól.

Az Android Auto és Apple Carplay csatlakozásra USB-n és wifin keresztül is van lehetőség, a Suzuki Connect szolgáltatással lehet intézni a távoli hozzáférést.

Bővült a Suzuki Vitarához kínált vezetőtámogató rendszerek sora és tudása. A Dual Sensor Brake Support II vészféksegéd esetén kibővítették a szenzorok által figyelt területet, ami az akadályok gyorsabb észlelését eredményezi. A fáradtságfigyelő a különféle érzékelők jele alapján javasol pihenést, ha a vezető figyelmének lankadását érzékeli.

A vezető beállíthatja, hogy a táblafelismerő jele alapján dolgozzon a sebességkorlátozó, alapesetben a két rendszer egymástól függetlenül működik, tehát jelzi a legutóbb érzékelt táblát a műszerfalon, a vezető pedig saját maga beállíthatja a maximális tempót. A sávtartó segéd a távolságtartó tempomattal közösen dolgozik.

A magyarok kedvenc autója, de már nem itt gyártják – most leleplezik a legújabb modellt

Honfitársaink nagy szomorúságára már nem Esztergomban, hanem Franciaországban mutatják be a Suzuki Swift legújabb szériáját.