Csökkentek a Volkswagen csoporthoz tartozó, német Porsche luxusautó-gyártó eladásai tavaly a kínai értékesítés jókora visszaesése miatt – jelentette a vállalat hétfőn. Míg az öt globális régió közül négyben, köztük Németországban nőttek az eladások, addig Kínában csökkentek. A cég az eredményt a régió kihívásokkal teli gazdaságával magyarázta.
A Porsche eladásai 3 százalékkal, mintegy 310 ezer 700 járműre mérséklődtek az egész világot tekintve.
A luxusautó-gyártó Németországban 35 858 autót értékesített tavaly, míg Európa fennmaradó részében 75 899-et. Az előbbi 11 százalékos, az utóbbi 8 százalékos növekedés éves szinten.
A cég legnagyobb értékesítési régiója Észak-Amerika volt 86 541 darab járművel. Ez 1 százalékos emelkedés 2023-hoz képest.
A vállalat Kínában 56 887 autót értékesített, ami 28 százalékos csökkenést mutat.
A tengeren túli és a feltörekvő piacok is pozitívan alakultak, 6 százalékos növekedéssel, ahol összességében 55 533 autót adtak el.
Detlev von Platen, a Porsche értékesítésért felelős igazgatósági tagja rámutatott arra, hogy az idei év nagy kihívást jelent majd a bizonytalan gazdasági és geopolitikai környezetben.
A Porsche célja a kereslet és az értékesítés egyensúlyának megteremtése.
Roncsautóprogrammal kombinált árleszállítási dömping a kínai piacon
Ha így folytatódik, akkor lassan minden napra jut majd egy tartós árleszállítás valamelyik kínai autómodellnél. A kínai gazdaság fellendítésében is szerephez jut a most meghosszabbított autóvásárlási támogatás, melynek révén hárommillióan juthatnak új, korszerűbb járműhöz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.