Csaknem harmadával zuhantak a Porsche eladásai
Csökkentek a Volkswagen csoporthoz tartozó, német Porsche luxusautó-gyártó eladásai tavaly a kínai értékesítés jókora visszaesése miatt – jelentette a vállalat hétfőn. Míg az öt globális régió közül négyben, köztük Németországban nőttek az eladások, addig Kínában csökkentek. A cég az eredményt a régió kihívásokkal teli gazdaságával magyarázta.

A Porsche eladásai 3 százalékkal, mintegy 310 ezer 700 járműre mérséklődtek az egész világot tekintve.
A luxusautó-gyártó Németországban 35 858 autót értékesített tavaly, míg Európa fennmaradó részében 75 899-et. Az előbbi 11 százalékos, az utóbbi 8 százalékos növekedés éves szinten.
A cég legnagyobb értékesítési régiója Észak-Amerika volt 86 541 darab járművel. Ez 1 százalékos emelkedés 2023-hoz képest.
A vállalat Kínában 56 887 autót értékesített, ami 28 százalékos csökkenést mutat.
A tengeren túli és a feltörekvő piacok is pozitívan alakultak, 6 százalékos növekedéssel, ahol összességében 55 533 autót adtak el.
Detlev von Platen, a Porsche értékesítésért felelős igazgatósági tagja rámutatott arra, hogy az idei év nagy kihívást jelent majd a bizonytalan gazdasági és geopolitikai környezetben.
A Porsche célja a kereslet és az értékesítés egyensúlyának megteremtése.
Roncsautóprogrammal kombinált árleszállítási dömping a kínai piacon
Ha így folytatódik, akkor lassan minden napra jut majd egy tartós árleszállítás valamelyik kínai autómodellnél. A kínai gazdaság fellendítésében is szerephez jut a most meghosszabbított autóvásárlási támogatás, melynek révén hárommillióan juthatnak új, korszerűbb járműhöz.


