BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ahány mérés, annyi adat

A most indult rádióadók közvélemény-kutató cégekkel tárgyalnak hallgatottságuk méréséről, mert pontos adatok híján kevesebb a jól fizető hirdető. Több rádiócsatorna váltott céget az utóbbi időben, mert elégedetlenek voltak a közölt adatokkal.

Hátrányosabb helyzetből indul az a rádióadó, amelyről nincsenek hallgatottsági adatok, mert a hirdetőknek fontos tudniuk, hogy egy adott rádió hirdetési tarifája mennyire költséghatékony -- mondta a Universal McCann médiaigazgatója, Simon Zsolt, aki hozzátette, hogy az újonnan indult adókhoz sokszor egy kicsit szubjektíven viszonyulnak a reklámozók. Megfelelő hallgatottsági mutatók híján a csatornák médiakampánya, műsorai alapján hirdetnek.



A Szonda Ipsos-GfK Hungária tárgyalásokat folytat a most adást kezdett rádiókkal a hallgatottság méréséről, egyelőre próbaméréseket végeznek. Évente átlagosan néhány millió forintba kerül egy rádióadónak, hogy rendszeresen mérjék a hallgatottságot, a kisebb társaságoknak ennél valamivel kevesebbet (1-2 millió), a nagyobbaknak pedig többet kell fizetniük -- mondta a GfK Hungária kutatási igazgatója, Bacher János.



Az országos és a nagy budapesti adókat naplós módszerrel mérik, a reprezentatív minta alapján véletlenszerűen kiválasztottak válaszai alapján. A Gallup méréseiben a kérdezettnek kell említenie az általa hallgatott adókat, így minden rádióadóról van adat. Az ügynökségek és rádiócsatornák 120 ezer forintért vehetik meg egy-egy mérés adatait.



Amíg nem lesznek hallgatottsági mutatóink, addig 1200 forint másodpercenkénti bevezető áron lehet nálunk hirdetni -- mondta a két hete működő Budapest Rádió ügyvezető igazgatója, Kármán István. Néhány hét múlva várhatók az első hallgatottsági mutatók.



Az idén tavaszig a GfK-Szonda által publikált hallgatottsági mérést rendelte meg a Híd Rádió Rt., a Radio Bridge üzemeltetője, azóta azonban a Galluptól veszi az adatokat, ami azért is előnyösebb számára, mert nem csak a kinyomtatott adatokat, hanem a szoftvert is megkapja, amely hasznosabb az elemzések tekintetében -- mondta Somogyi János vezérigazgató-helyettes. Markáns eltérés a két cég adatai között nem volt, bár némileg kedvezőbbek az új adatok a helyi lefedettségű rádiók számára -- tette hozzá. Szintén lemondta a GfK-Szondával kötött szerződését a Klub Rádió: a napokban köt újat egy másik közvélemény-kutatóval.


Hallgatottsági mutató híján a szimpátia dönt A most indult rádióadók közvélemény-kutató cégekkel tárgyalnak hallgatottságuk méréséről, mert pontos adatok híján kevesebb a jól fizető hirdető. Több rádiócsatorna váltott céget az utóbbi időben, mert elégedetlenek voltak a közölt adatokkal. Munkatársunktól-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.