Hátrányosabb helyzetből indul az a rádió, amelyről nincsenek hallgatottsági adatok, mert a hirdetőknek fontos tudniuk, hogy egy adott adó hirdetési tarifája mennyire költséghatékony -- mondta a Universal McCann médiaigazgatója, Simon Zsolt, aki hozzátette, hogy az újonnan indult adókhoz sokszor egy kicsit szubjektíven viszonyulnak a reklámozók. Megfelelő hallgatottsági mutatók híján a csatornák médiakampánya, műsorai alapján hirdetnek.
A Szonda Ipsos és a Gfk Hungária tárgyalásokat folytat a most adást kezdett rádiókkal a hallgatottság méréséről, egyelőre próbaméréseket végeznek. Évente átlagosan néhány millió forintba kerül egy rádiónak, hogy rendszeresen mérjék a hallgatottságot, a kisebb társaságoknak ennél valamivel kevesebbet (1-2 millió), a nagyobbaknak pedig többet kell fizetniük -- mondta a GFK Hungária kutatási igazgatója, Bacher János.
Az országos és a nagy budapesti adókat naplós módszerrel mérik, a reprezentatív minta alapján véletlenszerűen kiválasztottak válaszai alapján. A Gallup helyi adókról készített telefonos méréseiben a kérdezettnek kell említenie az általa hallgatott adókat, így minden rádiócsatornáról vannak adatai. A helyi csatornák 120 ezer forintért juthatnak hozzá egy-egy mérés adataihoz. A cég tapasztalatai szerint a 22 helyi piac szereplőinek 80 százaléka él is ezzel a lehetőséggel, ezenkívül a helyi reklámkampányokat szervező ügynökségek is megvehetik a Galluptól az adatokat.
Amíg nem lesznek hallgatottsági mutatóink, addig 1200 forint másodpercenkénti bevezető áron lehet nálunk hirdetni -- mondta a kéthetes Budapest Rádió ügyvezető igazgatója, Kármán István. Néhány hét múlva várhatók az első hallgatottsági mutatók.
Az idén tavaszig a Gfk--Szonda által publikált hallgatottsági mérést rendelte meg a Híd Rádió Rt., a Rádió Bridge üzemeltetője, azóta azonban a Galluptól veszi az adatokat, ami azért is előnyösebb számára, mert nemcsak a kinyomtatott adatokat, hanem a szoftvert is megkapja, amely hasznosabb az elemzések tekintetében -- mondta Somogyi János vezérigazgató-helyettes. Markáns eltérés a két cég adatai között nem volt, bár némileg kedvezőbbek az új adatok a helyi lefedettségű rádiók számára -- tette hozzá. Szintén lemondta a Gfk--Szondával kötött szerződését a Klub Rádió: a napokban köt újat egy másik közvélemény-kutatóval.
Hallgatottsági mutató híján a szimpátia dönt A nemrégiben indult rádióadók közvélemény-kutató cégekkel tárgyalnak hallgatottságuk méréséről, mert pontos adatok híján kevesebb a jól fizető hirdető. Több rádiócsatorna váltott céget az utóbbi időben, mert elégedetlenek voltak a kapott adatokkal. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.