A múlt évi 31,6 milliárdról az idén közel 40 milliárd forintra nőhet a Nestlé Hungária Kft. összesített (konszolidált) árbevétele. Az első kilenc hónapban már 24,6 milliárdot forgalmazott, ami 24 százalékos bővülés a múlt év hasonló időszakához képest. A fejlődés motorja az export maradt, amely ez évben is 40 százalékkal erősödik, mintegy 20 százalékkal részesedve az összbevételből. Ezt mindenekelőtt azzal magyarázzák, hogy a Nestlé-csoporton belül a hazai leányvállalat több termékből is (instant italok, csokoládéfigurák, állateledelek) a regionális gyártó szerepét tölti be. Emellett tovább bővült a csokoládéfigurák CEFTA-országokon kívüli forgalma, és visszatértek az orosz piacra is.
A kivitel mostani gyors felfutási üteme azonban jövőre már aligha tartható, így a cég elsősorban az érett hazai piacon kívánja tovább erősíteni pozícióit, mindenekelőtt az édesipari szektorban. E célt szolgálja a választék minőségi bővítése.
A hazai három telephely (Diósgyőr, Szerencs, Bük) gyártási paraméterei még csak közelítik a nyugat-európai Nestlé-üzemekét, de a leányvállalat jövedelmezősége (a régióban elsőként) már elérte az európai szintet -- tájékoztatta lapunkat a társaság új vezérigazgatója, Bernard Meunier. Így az elmúlt évben több mint megkétszereződött a cég adózás utáni nyeresége (1375 millió forintra), és az idén is hasonló nagyságú, 5 százalék körüli nettó nyereséghányadra számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.