Itthon erősít a Nestlé Hungária
A múlt évi 31,6 milliárdról az idén közel 40 milliárd forintra nőhet a Nestlé Hungária Kft. összesített (konszolidált) árbevétele. Az első kilenc hónapban már 24,6 milliárdot forgalmazott, ami 24 százalékos bővülés a múlt év hasonló időszakához képest. A fejlődés motorja az export maradt, amely ez évben is 40 százalékkal erősödik, mintegy 20 százalékkal részesedve az összbevételből. Ezt mindenekelőtt azzal magyarázzák, hogy a Nestlé-csoporton belül a hazai leányvállalat több termékből is (instant italok, csokoládéfigurák, állateledelek) a regionális gyártó szerepét tölti be. Emellett tovább bővült a csokoládéfigurák CEFTA-országokon kívüli forgalma, és visszatértek az orosz piacra is.
A kivitel mostani gyors felfutási üteme azonban jövőre már aligha tartható, így a cég elsősorban az érett hazai piacon kívánja tovább erősíteni pozícióit, mindenekelőtt az édesipari szektorban. E célt szolgálja a választék minőségi bővítése.
A hazai három telephely (Diósgyőr, Szerencs, Bük) gyártási paraméterei még csak közelítik a nyugat-európai Nestlé-üzemekét, de a leányvállalat jövedelmezősége (a régióban elsőként) már elérte az európai szintet -- tájékoztatta lapunkat a társaság új vezérigazgatója, Bernard Meunier. Így az elmúlt évben több mint megkétszereződött a cég adózás utáni nyeresége (1375 millió forintra), és az idén is hasonló nagyságú, 5 százalék körüli nettó nyereséghányadra számítanak.


