BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon két város versenyez

A magyar városok közül mostanra Kecskemét és Tatabánya maradt versenyben a BMW-gyárért folytatott küzdelemben. Végleges döntés még mindig nem született, sőt a régión belül minden eddiginél kiélezettebb a küzdelem a megrendelés elnyeréséért.

A bajor konszern bankjának magas rangú illetékesei -- a Világgazdaság értesülései szerint -- a héten is tárgyaltak magyar városvezetőkkel. A megbeszéléseken világossá vált, hogy mára csupán két magyar város ajánlata foglalkoztatja a német felet: Kecskemété és Tatabányáé. Ez azt is jelenti, hogy Oroszlány, Ajka, Szolnok és más önként jelentkezők (Gyöngyös, Debrecen) kiestek a beruházók szigorú rostáján.



Lapunk forrásai cáfolták azt a napokban szárnyra kelt híresztelést, hogy a cseh-, illetve a szlovák ajánlatok sokkal jobbak lennének a magyarokénál.



A BMW, mint ismeretes, legalább 200 hektáros, összközművel ellátott területet akar vásárolni, nem zárva ki a jövőbeni bővítés lehetőségét. Alapfeltétel a kitűnő megközelíthetőség és legalább 1500 szabad munkaerő.



Ismeretes, hogy a német társaság Angliában beszünteti a Rover-gyártást, és -- mivel az új üzem létesítéséhez hiába remél EU-támogatást -- unión kívüli, ám ahhoz szorosan kapcsolódó országban akar építkezni. (Mindamellett nem zárható ki az a lehetőség sem, hogy végül német helyszínre esik a választása, elsősorban a -- magyarországinál nagyobb -- munkanélküliséggel sújtott keleti tartományok lobbiznak ezért gőzerővel.)



Mára a potenciális BMW-városok listája "tíznél nem kevesebb és tizenötnél nem több". Magyarország mellett szól a német--magyar kapcsolatok szorossá válása mind a gazdaságban, mind a politikában. Az autógyártás tapasztalatai Győrött, Szentgotthárdon és Esztergomban egyaránt megfelelőek, jól működik a beszállítói háttér. Tény, hogy mind Tatabánya, mind Kecskemét számos zöldmezős beruházással dicsekedhet, ám mindketten elbírnának még egy "igazán nagy" projektet. Mindkét város gazdasági növekedését akár kétszeresére gyorsíthatná föl egy prosperáló autógyár.



A BMW-gyár szempontjából kulcsfontosságú a helyi adók nagysága -- úgy tudjuk, Kecskeméten néhány napon belül személyes tárgyalások keretében adnak újabb tájékoztatást (írásban ez már jóval korábban megtörtént). Most úgy látszik, 2000 végéig semmiképpen sem születik végleges döntés a gyár helyszínének kijelöléséről, azonban a beruházást -- pontosabban annak első lépcsőjét -- 2002 első felében már működésbe kívánják hozni.


Rövidebb lista, kiélezettebb harc a BMW-beruházásért A magyar városok közül mostanra Kecskemét és Tatabánya maradt versenyben a BMW-gyárért folytatott küzdelemben. Végleges döntés még mindig nem született, sőt a régión belül minden eddiginél kiélezettebb a küzdelem a megrendelés elnyeréséért. BALLAI JÓZSEF-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.