Új nemzetközi légiszövetséget szeretne indítani az amerikai Northwest és a Continental, illetve a holland KLM légitársaság. Az előkészületekről beszámoló John Dasburg, a Northwest elnök-vezérigazgatója az Airwise internetes hírszolgálatnak kijelentette: "Egyre inkább erősödik bennünk az a felismerés, hogy globális hálózat nélkül nem lehetünk versenyképesek nemzetközi szinten. Remélem, jövőre meghozzuk az erre vonatkozó végleges döntést."
A valóban nemzetközi szövetségi rendszer életre hívásáig a Northwest és a résztulajdonában lévő Continental a korábbiaknál is sokrétűbb együttműködést folytat. Az is felmerült, hogy a Continental visszavásárolná a Northwesttől a részvényeket. Az előzetes tervek szerint a Northwest a jelenlegi 55-ről 7 százalékra mérsékelné szavazórészvényeinek mértékét, továbbá elsőbbségi jogokat élvezne annak meghatározásában, hogy a Continental mely más légitársaságokkal szövetkezhet.
A két amerikai vállalat már jó ideje összehangoltan közlekedteti járatait, egymás gépeire is elad jegyeket, és törzsutasrendszereik is a kölcsönös elismerésen alapulnak.
A körvonalazódó Wings szövetség harmadik tagja, a holland KLM számára égetően fontos, hogy végre révbe érjen. Jelenleg ugyanis csupán kétoldalú megállapodásai vannak, de nem tagja egyetlen nemzetközi alakulatnak sem. A társaság az idén nyáron felhagyott az Alitaliával tervezett és csaknem befejezett fúzióval, majd eredménytelen tárgyalásokat folytatott a British Airwaysszel egy hasonló ügyletről. S bár eredményei javuló tendenciát mutatnak, hosszabb távon nem szeretne egyedül maradni.
A nemzetközi légiszövetségek háza tája az idén igencsak eseménydús. Tavasszal megalakult a negyedik csoportosulás, a Sky Team, amelyben az Air France, a Delta Air Lines, az Aeromexico és a Korean Air vesz részt, májustól pedig csatlakozik a cseh CSA. Ősszel összeállt a társaság teherfuvarozó cége, a Sky Team Cargo is, s most már ez a világ legkiterjedtebb flottával bíró "teherhordó" hálózata.
A Star Alliance tizenöt tagra bővült, mégpedig egy fontos szereplővel, az Austrian Airlinesszal, amely a Swissair vezette Qualiflyertől pártolt át. A társaságot vezető Lufthansa, a Varig és a Singapore Airlines néhány hónapja közösen üzemelteti a riói, a frankfurti és a sanghaji terminálokat és üzleti várókat, és közös beszerzési akciókba fogtak.
A Oneworldnél több bizonytalanság is van, bár a szövetség irányító testülete most már összekovácsoltan működik. Ezek legfőbb oka, hogy továbbra sincs döntés a két legfőbb alapító, a British Airways (BA) és az American Airlines szoros együttműködéséről szóló versenyhatósági ügyben. Márpedig ez kihat az egész szövetségre. Ausztrál és brit lapok szeptember--októberben már arról cikkeztek, hogy a BA elhagyja a formációt a késlekedés miatt.
Új kihívója lesz a nemzetközi légiszövetségeknek Az eddigi halogatás után hamarosan formálisan is megalakulhat a Wings nevű nemzetközi légiszövetség, miután a Northwest elnök-vezérigazgatója bejelentette: előrehaladott tárgyalásokat folytatnak több céggel a szorosabb együttműködésről. Az új alakulat főleg a jelenlegi legnagyobb formációt, a Star Alliance-t tekinti vetélytársának. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.