BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot ugrott a Baumax

Magyarország vezet a Baumax-csoporton belüli növekedési versenyben: a cég 2000-ben nálunk a tavalyinál 60 százalékkal nagyobb forgalomra számít.

A reformországokban 2000-ben is folytatódik a villámgyors előretörés: 40 százalék fölötti a növekedés. Az osztrák csoport egészében a tavalyinál 18,8 százalékkal nagyobb bevétellel zárja az idei évet -- az összforgalom 4,4-ről 5,2 milliárd schillingre nő, és ma már Közép-Kelet-Európa 38 áruháza adja a Baumax bevételeinek egyharmadát.
Magyarországon 1998-ban 30, tavaly csaknem 60 százalékkal ugrott meg a barkácsáruházlánc forgalma -- erről Kecskeméten tájékoztatta a Világgazdaságot Christian Weiland, a Baumax Magyarország Rt. vezérigazgatója, aki szerint a növekedés folyamatos lesz a jövőben is.
A Baumax a mintegy 200 milliárdosra becsült hazai piac jelenleg 7 százalékát birtokolja, ám a cégvezetés által előirányzott 10 milliárd forintos befektetési büdzsé 2001 végéig azt a célt szolgálja, hogy a bevásárlásra leginkább megfelelő nagyságú -- legalább 6000 négyzetméteres -- áruházakból még építsenek, hogy elérjék a 10 százalékot. Az új trendre figyelve kiváltképp a kert- és az építőanyag-kínálatát növelik.
A vezérigazgató megjegyezte: Magyarországon egész Európában a legmagasabb -- csaknem 80 százalékos -- a saját tulajdonban lévő lakások aránya, azaz: biztos vevőkörre alapozhat a barkácspiac, különösen, hogy már a vásárlók tömöttebb zsebén is érezni a gazdasági növekedés eredményeit.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.