Növekvő nethirdetések
A Net Research Center kvantitatív kutatásában, amelyet a BTL.hu idéz, a hazai 18--60 év közötti, legalább heti egyszer vagy annál gyakrabban internetezők elektronikus reklámokkal kapcsolatos attitűdjét vizsgálták. A magyar szörfözők nagy részének nincs negatív attitűdje az e-reklámokkal kapcsolatban: a rendszeresen internetezők mintegy 15 százaléka utasítja el valamilyen mértékben az on-line hirdetéseket, 62 százaléka elfogadja őket.
A kutatásban részt vevők többsége (53 százaléka) szerint a banner hirdetés az egyik legjobb forma, másodikként a reklám e-maileket (44 százalék), harmadikként a szponzorált weblapokat (41) említették.
Más felmérés szerint viszont a bannerek hatékonysága csökkent a tavalyi év során, mert a felhasználók egyre közönyösebbek a rosszul célzott hirdetések iránt -- derül ki a Continental Research jelentéséből. A több mint kétezer megkérdezett a tavalyi 25 helyett a bannereknek csupán 12 százalékát olvassa el, a felhasználók egyre inkább észre sem veszik ezeket a hirdetéseket. 1998-ban az internetezők 59 százaléka kattintott rá olyan bannerre, mely a hirdető saját honlapjának a linkje volt. Ez az arány az utóbbi két évben 40 százalékra esett vissza.
Mindeközben, noha a legtöbb hálós cég számára lehangolóak a harmadik negyedéves mutatók, a weben először hirdetők száma az első három hónaphoz képest majdnem megduplázódott -- jelentette az Adweek. A seattle-i AdRelevance szerint a harmadik negyedben az elektronikus hirdetést első alkalommal feladó cégek száma 5489 volt, amely jóval felülmúlta az első negyedév 2935 és a második negyed 3879 új hirdetőjét.
Január óta az új e-hirdetők száma 157 százalékkal emelkedett, mely havonta átlagosan 14 százalékos növekedés. Egyre több hagyományos nagy hirdető veszi igénybe a világháló reklámozási lehetőségeit: míg az év elején a száz legnagyobb új on-line hirdető 41 százalékát tették ki a hagyományos hirdetők, ez a szám októberre megközelítette az 50 százalékot. A hirdetések többségét még mindig a dot.com cégek rendelik meg.


