BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekvő nethirdetések

A magyar internetezők nagy része nem utasítja el az on-line reklámokat, sőt néha keveslik az információkat, és legjobban a banner hirdetéseket kedveli. Tőlünk nyugatra viszont meredeken esik ennek a formának a népszerűsége.

A Net Research Center kvantitatív kutatásában, amelyet a BTL.hu idéz, a hazai 18--60 év közötti, legalább heti egyszer vagy annál gyakrabban internetezők elektronikus reklámokkal kapcsolatos attitűdjét vizsgálták. A magyar szörfözők nagy részének nincs negatív attitűdje az e-reklámokkal kapcsolatban: a rendszeresen internetezők mintegy 15 százaléka utasítja el valamilyen mértékben az on-line hirdetéseket, 62 százaléka elfogadja őket.
A kutatásban részt vevők többsége (53 százaléka) szerint a banner hirdetés az egyik legjobb forma, másodikként a reklám e-maileket (44 százalék), harmadikként a szponzorált weblapokat (41) említették.
Más felmérés szerint viszont a bannerek hatékonysága csökkent a tavalyi év során, mert a felhasználók egyre közönyösebbek a rosszul célzott hirdetések iránt -- derül ki a Continental Research jelentéséből. A több mint kétezer megkérdezett a tavalyi 25 helyett a bannereknek csupán 12 százalékát olvassa el, a felhasználók egyre inkább észre sem veszik ezeket a hirdetéseket. 1998-ban az internetezők 59 százaléka kattintott rá olyan bannerre, mely a hirdető saját honlapjának a linkje volt. Ez az arány az utóbbi két évben 40 százalékra esett vissza.
Mindeközben, noha a legtöbb hálós cég számára lehangolóak a harmadik negyedéves mutatók, a weben először hirdetők száma az első három hónaphoz képest majdnem megduplázódott -- jelentette az Adweek. A seattle-i AdRelevance szerint a harmadik negyedben az elektronikus hirdetést első alkalommal feladó cégek száma 5489 volt, amely jóval felülmúlta az első negyedév 2935 és a második negyed 3879 új hirdetőjét.
Január óta az új e-hirdetők száma 157 százalékkal emelkedett, mely havonta átlagosan 14 százalékos növekedés. Egyre több hagyományos nagy hirdető veszi igénybe a világháló reklámozási lehetőségeit: míg az év elején a száz legnagyobb új on-line hirdető 41 százalékát tették ki a hagyományos hirdetők, ez a szám októberre megközelítette az 50 százalékot. A hirdetések többségét még mindig a dot.com cégek rendelik meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.