BUX 51,198.9
-1.86%
BUMIX 4,159.74
-2.65%
CETOP20 2,447.09
0.00%
OTP 17,065
-1.36%
KPACK 7,500
-11.76%
0.00%
-6.10%
-0.52%
-3.85%
ZWACK 16,500
-1.20%
+2.68%
ANY 1,530
-1.61%
RABA 1,290
-4.44%
+0.20%
-1.07%
-0.60%
-1.21%
-2.73%
-2.50%
-2.36%
-0.51%
-1.54%
OTT1 149.2
0.00%
-3.91%
MOL 2,608
-2.83%
-6.40%
ALTEO 2,130
-6.17%
0.00%
-2.02%
EHEP 1,540
-9.14%
+0.83%
-4.67%
MKB 1,972
0.00%
-3.95%
-3.20%
+6.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-14.81%
-0.94%
-7.10%
0.00%
+1.68%
-3.18%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 4,598
+0.52%
-1.89%
NAP 1,060
-8.62%
-14.90%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Törvénytelen a Klubrádió

Messzegyűrűző hullámokat vethet a legújabb ORTT-ügy. A választott bíróság szerint ugyanis a Klubrádió törvényszegést követően kapta meg az általa használt frekvenciát.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) megsértette a médiatörvényt, valamint a pályázati kiírás feltételeit, amikor a 95,3 megahertz frekvenciára két éve a Klubrádió Kft.-t hirdette ki győztesnek -- állapította meg október 2-án a választott bíróság, amelyhez a Start Média Kft. fordult.



A Start Média Kft., illetve az általa létrehozott Start Rádió kifogásolja, hogy az ORTT azóta sem tesz semmit az 1998-as frekvenciapályázat törvénysértő elbírálásával kapcsolatban -- jelentette ki Boros Zoltán, a rádió főszerkesztője sajtótájékoztatóján, amelyre az ORTT-t is meghívták, ám senki sem jelent meg a testület képviseletében. A testület azért mégis tett valamit: az ítélet érvénytelenítését kérte a Fővárosi Bíróságtól.



Boross Zoltán elmondta lapunknak: nem kártérítést kérnek, hanem megszólalási lehetőséget, frekvenciát. Ezért törekedtek a peren kívüli megegyezésre, ám ez elől az ORTT elzárkózott.



Az eset előzménye, hogy az 1996-tól a "keleti", az OIRT frekvenciasávon sugárzó Start Rádió a CCIR elterjedésével többször kért -- hasztalanul -- frekvenciacserét, ezért indult az ORTT által a körzeti frekvenciák hasznosítására 1998. augusztus 6-án kiírt pályázaton. Az értékelhető kilenc jelentkező közül egyedül a Start Média Kft. pályázott a nem nyereségérdekelt kategóriában, s szerintük a médiatörvény értelmében el is kellett volna nyerniük a frekvenciát. A testület azonban azt állapította meg: "a nem nyereségérdekeltség feltételeinek nem felelt meg".



Boross azt is sajnálatosnak tartja, hogy nem láthatták a határozat indoklását, noha a pályázati feltételek azt előírták. Hozzáfűzte: a pályázatot felbontatlanul, az eredeti pecséttel kapták vissza.


Törvényt sértett az ORTT Messzegyűrűző hullámokat vethet a legújabb ORTT-ügy. A választott bíróság szerint ugyanis a Klubrádió törvényszegést követően kapta meg az általa használt frekvenciát. Demeter Kálmán-->

Kapcsolódó cikkek