A hagyományos cégek főnökei sokszor ügyesebbek és rátermettebbek, mint a netes üstökösök első emberei, csak eddig kevéssé bizonyíthatták tudásukat -- írta a Business Week a szokásos menedzseri toplista elé szerkesztett előszóban.
Ezt az értékítéletet alátámasztották a most közölt összegzésnél használt, igencsak szerteágazó válogatási feltételek is: innovatív hajlam, leleményesség, új stratégia zökkenőmentes bevezetése, legnagyobb értékesítési ugrás stb. Érdekes, hogy a lap 24 országban és az Egyesült Államokban lévő irodái szerint az adott cég tőzsdei értéke már nem az egyedüli fontos tényező a megmérettetésnél.
Figyelemre méltó, hogy míg tavalyelőtt a technológiai vállalatok vezetői erőteljes túlsúlyban voltak a listán, mondhatni taroltak, 2000-re csak mutatóban maradtak. Az is igaz ugyanakkor, hogy akik a hetilap jóvoltából beférkőzhettek ebbe a sajátos körbe, azok nem annyira ismertek. Talán azért, mert nem olyan extravagánsak, mint egykori sikeres elődeik -- vélik a szerkesztők.
A Network Appliance Inc. élén álló Daniel Warmenhoven szürke kis milliárdos a Szilícium-völgyből, cége viszont mind nagyobb kihívója az EMC Corp.-nak. A Juniper Networksöt és első emberét, Scott Krienst pedig azért "jegyzi" a lap, mert úgy véli, hogy megfelelő versenytársa lehet a hatalmas Cisco Systemnek, egyebek között az internetes útvonalválasztók (routers) fejlesztése terén.
Vannak olyanok is, akik pusztán az eltökéltségük miatt érdemelték ki azt, hogy számításba vegyék őket. Ilyen például Craig Venter a Celera Genomicstől, aki úgymond megelőzte az amerikai kormányzati szervezeteket a humán génkód megfejtésében. Ide tartozik még az Airbus-főnök Noel Forgeard, aki keresztülvitte, hogy mégiscsak elinduljon a világ legnagyobb személyszállító repülőgépének sorozatgyártása. És nem utolsósorban a gyengélkedő Nissant vezető Carlos Ghosn, aki tavaly év elején még azt ígérte: lemond, ha idén márciusra nem fordítja nyereségbe a céget. Az eddigi adatok szerint nem kell távoznia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.